MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opgradering fra Win ME til Win XP - erfari~
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 11-10-02 19:27

Jeg har valgt at opgradere min Win ME til Win XP. Jeg håber hermed at opnå
en større stabilitet og også gerne en bedre udnyttelse af min RAM. Hvorvidt
mit håb bliver opfyldt må tiden vise.

Jeg er i tvivl om, hvordan den optimale opgradering skal udføres.
Brugervejledningen anbefaler at jeg blot indlæser cd'en og opgraderingen er
udført. Det er givetvis det nemmeste, men er det også det bedste? Et
alternativ kunne være - efter div. back-ups - at formatere harddisken og
geninstallere det hele fra bunden af. Er der nogle gode og dårlige
erfaringer, hører jeg meget gerne.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Luhmann

Dato : 11-10-02 19:40

> Jeg har valgt at opgradere min Win ME til Win XP. Jeg håber hermed at opnå
> en større stabilitet og også gerne en bedre udnyttelse af min RAM.
Hvorvidt
> mit håb bliver opfyldt må tiden vise.

Det lyder som et fornuftigt valg. Jeg har ikke de store erfaringer med XP da
jeg selv kører windows 2000 pro, men der er ingen tvivl om at du vil opnå
større stabilitet.

> [...]
> alternativ kunne være - efter div. back-ups - at formatere harddisken og
> geninstallere det hele fra bunden af. Er der nogle gode og dårlige

Det er min erfaring at det bedste resultat opnås ved at lave backup,
partitionere, formattere og installere. Det giver det bedste resultat. Jeg
har forsøgt mig med opgradering, hvor jeg havde store problemer
efterfølgende og endte med at installere fra bunden.

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : SA

Dato : 11-10-02 21:06

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> alternativ kunne være - efter div. back-ups - at formatere harddisken og
> geninstallere det hele fra bunden af. Er der nogle gode og dårlige

Min XP Pro er også en opdateringsversion, og er opdateret ovenpå en en Win
Me - og det kører uden problemer.

/SA

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-10-02 22:40

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse news:3da72f43$0$32572

> Min XP Pro er også en opdateringsversion, og er opdateret ovenpå en en Win
> Me - og det kører uden problemer.

En person der er HIV positiv og ikke er klar over det, synes sikkert også
han/hun har det fint... lige indtil der kommer AIDS i udbrud...

Min pointe? Tja, du kan ikke mærke problemer nu, men tro mig...det kommer du
til på et tidspunkt når du har lavet en opgradering fra ME til XP. Det er
roden til alt ondt, og burde slet og ret ikke kunne lade sig gøre.

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : SA

Dato : 12-10-02 08:37

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message

> [...]
> til på et tidspunkt når du har lavet en opgradering fra ME til XP. Det er
> roden til alt ondt, og burde slet og ret ikke kunne lade sig gøre.

Så vil jeg gå udfra, at du have prøvet denne opdatering, hvilket så ikke er
gået godt, elller.....?

Min opdaterede version har kørt i, ja 3-4 måneder nu, og er lige blevet
opdateret til SP1, så hvor lang tid der skal gå før skidtet skulle gå totalt
i baglås, ja det synes jeg egentlig er temmelig spændende!

Men vi venter......

/SA

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-10-02 09:53

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse news:3da7d12c$0$18541

> Så vil jeg gå udfra, at du have prøvet denne opdatering, hvilket så ikke
er
> gået godt, elller.....?

Det prøvede jeg i mine spænde år som nybegynder. Aldrig mere skulle det ske
da. Systemet går sikkert ikke ned, men problemfrit er det ikke, uanset om
du/man lægger mærke til det eller ej.

En ren installation kører _meget_ bedre og der ikke ikke noget skummelt som
ligger tilbage fra den gamle Windows.

> [...]
totalt
> i baglås, ja det synes jeg egentlig er temmelig spændende!

Som skrevet ovenfor.

> Men vi venter......

Brug ventetiden på at formattere og geninstallere. Du gør dig selv en
tjeneste

Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : SA

Dato : 12-10-02 19:13

> [...]
> totalt
>
> Som skrevet ovenfor.

> Brug ventetiden på at formattere og geninstallere. Du gør dig selv en

Nu har jeg arbejde med Windows helt tilbage fra v.2.x(ja, du læste rigtigt,
v.2.x), og der var der ualmindelig mange problemer. Dengang brugte man ikke
Windows systemet, man "legede" bare med det.
Men nu har MS haft mange år til at forbedre sig(hvilket også var på tide!!).
Og med Windows XP har de nærmet sig noget brugbart. Nuvel, Win98SE var/er
også en god version. Og i modsætning til mange andres erfaring, så kørte Win
Me også meget fint, lige indtil jeg fik ADSL. Den begyndte at "spise"
hukommelse, og ville ikke frigive det igen. Så der blev skiftet til XP.

BSOD har jeg aldrig haft på min XP, endsige aldrig noget nedbrud af nogen
art. Og jeg kan garantere dig, at systemet bliver brugt, idet det er min
arbejdsmaskine vi snakker om - så ca. 10 timer kører den hver dag.

Det er da muligt at jeg kan "finetune" mit system yderligere ved at
formatere og geninstallere skidtet, men for at være ærlig, det gider jeg
simpelthen ikke. Det kører simpelthen for godt lige nu(det havde jeg ellers
svoret jeg aldring ville sige om en MS produkt!!)

/SA

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-10-02 11:36

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse news:3da86629$0$79623

> [...]
ikke
> Windows systemet, man "legede" bare med det.

Korrekt.

> Men nu har MS haft mange år til at forbedre sig(hvilket også var på
tide!!).

Ja mon ikke.

> [...]
> Me også meget fint, lige indtil jeg fik ADSL. Den begyndte at "spise"
> hukommelse, og ville ikke frigive det igen. Så der blev skiftet til XP.

Godt valg. Omend jeg mere er til Win2k.

> BSOD har jeg aldrig haft på min XP, endsige aldrig noget nedbrud af nogen
> art. Og jeg kan garantere dig, at systemet bliver brugt, idet det er min
> arbejdsmaskine vi snakker om - så ca. 10 timer kører den hver dag.

Heller ikke på min maskine. Det er godt nok ikke min arbejdsmaskine, men den
kører ca. 18 timer i døgnet - uden reboot.

> [...]
ellers
> svoret jeg aldring ville sige om en MS produkt!!)

Det er det du kan - fintune dit system - gøre det rent i kanterne. Jeg vil
sammenligne det med denne analogi:

Bil 1: Rusten og grim. Bliver spraymalet og er på afstand feeed at se på.
Kommer man tæt på ses fejlene dog tydeligt.

Dette var at opgradere ovenpå.

Bil 2: Rusten og grim. Sandblæst, grundet og lakeret om er på afstand feeed
at se på. Kommer man tæt på er den stadig feeed og man kan ikke se den har
været grim engang.

Dette var at formatere forfra og installere på ny.

Hvis du kan følge mig?

Martin L. Johansen
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html