Litteratur om opdragelse af killinger
Fra : Barney

Dato : 11-10-02 16:55

Hejsa

Ja, nu kommer vores nye killing snart og jeg tænkte om der findes gode
links/bøger om hvordan man bedst opdrager den lille killing?

Jeg tænker på ting som at lære ikke at røre vores kanariefugle, ikke gå på
bordene, ikke hoppe op på altanen mm.

Kenneth

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-10-02 18:57

Hej Kenneth

På min hjemmeside er der lidt om opdragelsesmetoder under "Alment kattestof"
"opdragelse"

Ellers vil jeg anbefale dig at gå ind på siden www.canis.no det er godt nok
en hundeside, men opdragelsesmetoderne der er beskrevet (shaping og
klikkertræning) er supereffektive på katte. Jeg kan også anbefale den lille
billige (ca. 80,- kr.) bog af Anders Hallgren (kan også købes hos canis),
den gennemgår indlæringspsykologien (på svensk).

Jeg vil for øvrigt også anbefale bogen De dempende signaler af Turid Rugås
(på norsk)m som også er en hundebog, der kan bruges af kattemennesker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats