zyxel 642R telnet opsætning
Fra : Søren S Jensen

Dato : 11-10-02 16:45

jeg har sådan en svend fra cybercity som jeg syntes at kunne huske kan
sættes op via telnet men cybercity skriver at den kører på standard port 23
men jeg kan ikke komme i kontakt med den

har været i telnet før, men kan ikke huske port nr :(

håber i kan hjælpe

~Søren S Jensen

Fra : Michael U. Hove

Dato : 11-10-02 18:40

Skriv "telnet [router-ip]" i en command prompt for at connecte til din
routers telnet port..

Zyxel 642 har os' et opsætningsprogram, der hedder Prestige Network
Commander. prøv at checke

http://www.zyxel.com

--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Søren S Jensen

Dato : 11-10-02 22:04

ja det har jeg prøvet men uden held

telnet 10.0.0.1
Opretter forbindelse til 10.0.0.1...Der kunne ikke oprettes forbindelse til
vært
en, på port 23.
Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt
nægtede
det.

skal man bruge det krydsede kabel for at kunne ?
det er umiddelbart den eneste mulighed jeg ser på problemet

~Søren S Jensen

Fra : Michael U. Hove

Dato : 12-10-02 01:26

Ja....du skal bruge et krydset kabel!!! . Din router og pc "taler" samtidig
på kablet til din maskine, og de ville blokere for hinanden, hvis kablerne
var ens i begge ender...derfor krydset.

Måske har din router en "cross-over" ell. "uplink" knap, der kan krydse
signalet internt i routeren, så slipper du for at købe et krydset kabel.

Hvis du havde en hub eller switch ml. din computer og din router skulle du
bruge "straight through" kabler.

Hvis du ikke kan telnette, så prøv evt. at connecte via en
konsolforbindelse, altså et 9 ell. 32-ben stik fra serielport på pc til
router?! Kender ikke Zyxel så godt...men Cisco routere kan dette.

Prøv også at checke denne:

Xyxel 642R user guide:

ftp://ftp.zyxel.com/p642r/document/p642r_v1_UsersGuide.pdf

Fra : Søren S Jensen

Dato : 12-10-02 01:38

tak for hjælpen

men det jeg mente var om man kun kunne kontakte routeren med telnet når man
brugte det krydsede kabel pc til router fordi det ville virke underligt hvis
man kun kunne telnet pc-> router gennemkrydset kabel og ikke kunne gennnem
Pc -> switch -> router

man kan godt kommunikere gennem seriel kabel men det var dette jeg helst
ville undgå og bruge telnet istedet

jeg ved den kan bruge telnet for jeg har brugt det en gang før til at se
hvordan det virkede men jeg kan som skrevet ikke huske porten men cybercity
skriver at det kører på standard port altså 23
men der afviser den bare

Fra : Michael U. Hove

Dato : 12-10-02 02:02

Jeg kører selv med Cisco router gennem switch fra pc, har aldrig oplevet
ikke at kunne telnette...konsollen virker også fint, men har aldrig prøvet
Zyxel.

Har du prøvet at finde GUI programmet til Windows (Prestige Network
Commander) , måske kunne det løse noget?