MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
åbniing af stifinder
Fra : ps

Dato : 11-10-02 16:25

Jeg synes det er irriterende, at når man åbner stifinder, og skal ind i
f.eks. Programmer, så skal man først gennem "denne computer", "c:", og så
"programmer"...
Det må da kunne lade sig gøre at vælge at den skal åbne i mappen programmer
direkte??Men hvordan?(windows XP)
Preben

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 16:42

> [...]
> "programmer"...
> Det må da kunne lade sig gøre at vælge at den skal åbne i mappen programmer

Jeg kan ikke lige huske om det fungerer på samme måde som i win98, hvor
man opretter en genvej til Stifinder og under Egenskaber ændrer stien til
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,c:\programmer
Man skal vist tilføje noget med %systemroot% i starten af linien, når det skal
virke under XP (muligvis...

Mvh.
Morten

Fra : Edmund

Dato : 11-10-02 20:30

Morten wrote:

> [...]
> stien til C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,c:\programmer
> Man skal vist tilføje noget med %systemroot% i starten af linien, når

Det er ligemeget med %SystemRoot%, men bruger man det er det ligegyldigt
hvilken harddisk XP er på.

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,c:\

--
Mvh Edmund

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 23:37

> Det er ligemeget med %SystemRoot%, men bruger man det er det ligegyldigt
> hvilken harddisk XP er på.

Ok, det er sådan, det skal forstås - så blev jeg klogere igen

Mvh.
Morten

Fra : Pico

Dato : 11-10-02 16:50

ps wrote:
> [...]
> og så "programmer"...
> Det må da kunne lade sig gøre at vælge at den skal åbne i mappen
> programmer direkte??Men hvordan?(windows XP)

Højreklik på en genvej til stifinder, vælg egenskaber og i åbn skriver du

C:\WINNT\explorer.exe /n, /e, E:\

for at åbne i drev E, men du kan selvfølgelig skrive hvor du ønsker den
skal åbne, det var bare lettest at kopiere denne da det er den jeg bruger.
Pico

Fra : jimmisteel

Dato : 12-11-02 09:28

"ps" skrev d. 11-10-02 16:25 dette indlæg :
> Jeg synes det er irriterende, at når man åbner stifinder, og skal ind
> f.eks. Programmer, så skal man først gennem "denne computer", "c:", og

> "programmer"...

Når jeg åbner stifinder (hvilket jeg gør temmelig tit) bruger jeg altid
genvejstasterne:
Windows-knappen + E

Kan du ikke bruge det istedet?

/Sebastian

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus

Dato : 12-11-02 09:28

"jimmisteel" <jimmisteel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> så
>
> Når jeg åbner stifinder (hvilket jeg gør temmelig tit) bruger jeg altid
> genvejstasterne:
> Windows-knappen + E
>
> Kan du ikke bruge det istedet?

Eller læg en genvej ned på proceslinien.
Klaus