2 forskellige netværks opsætning på 1 mask~
Fra : Morten Guldbæk

Dato : 11-10-02 16:09

Hej,
vil høre og der er nogen der kender til om man kan have to forskellige
netværksopsætninger på samme maskine (win98).
Mit problem er at på UNI bruger jeg en opsætning, og hjemme på eget net
bruger jeg en anden.
Det må gerne være et eller andet program, bare det fungere.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!

Hilsen Morten

Fra : Michael U. Hove

Dato : 11-10-02 18:48

Hvis du skifter til Windows 2000 er der en indbygget kommando til dette
formål:

Sæt din pc op til det ene LAN gå i en prompt og skriv:

netsh -c interface dump > c:\lan1setup.txt

Sæt så din pc op til dit andet LAN og gentag processen (med et andet
filnavn!)

For at skifte mellem de to opsætninger, gå i en prompt og skriv:

netsh -f c:\filnavn (skift her ml. de to opsætninger efter behov)

Hvis du har en dchp server på den ene LAN, kan det være nødvendigt at bede
om en ny IP fra routeren:

ipconfig /renew

Der kan gå ca 10-20 sekunder, før dhcp serveren svarer på din request.

Hvis du absolut vil køre Win98 så check:

http://www.netswitcher.com

"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 12-10-02 08:42

"Michael U. Hove" <hove@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der kan gå ca 10-20 sekunder, før dhcp serveren svarer på din request.
>
> Hvis du absolut vil køre Win98 så check:

Dur det også på WP?
Erik

Fra : Michael U. Hove

Dato : 12-10-02 10:38

WP ikke forstået, mener du XP?!

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 12-10-02 11:40

> WP ikke forstået, mener du XP?!
Jo

Fra : Michael U. Hove

Dato : 12-10-02 14:29

Kører selv Win 2000, men netsh commanden findes også i Win XP Pro. Ved ikke
med Home XP...sorry!