Kan bios ikke opdateres på A7V ?
Fra : Per.K

Dato : 11-10-02 15:55

Det var underligt, jeg har et A7V kort fra Asus, og har hentet de seneste
drivere til bios´en for at opdatere den.
Jeg starter flash.exe, følger vejledningen og pludselig kommer den med:
Flash Memory Not Found.
Jeg ville opdatere for at få den til at køre bedre med min 80Gb´er harddisk
fordi at Asus selv foreslog det.
Kan det måske være at den Award som sidder på ikke kan opdateres ?

Venligst Per

Fra : Olsen

Dato : 11-10-02 16:35

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
harddisk
> fordi at Asus selv foreslog det.
> Kan det måske være at den Award som sidder på ikke kan opdateres ?

Køre bedre ?

Jeg har 2 x Seagate Barracuda 80 GB diske i foruden en 20 GB IBM
og de snurrer alle perfekt uden problemer...og det med
den oprindelige 1004 bios.

MVH

Fra : Per.K

Dato : 11-10-02 18:01

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har 2 x Seagate Barracuda 80 GB diske i foruden en 20 GB IBM
> og de snurrer alle perfekt uden problemer...og det med

Det er fordi at den fryser i kortere perioder når der arbejdes med noget
større
arbejde.
Men jeg er også begyndt at få en vis anelse til at det er den Maxtor som
sidder i
som trænger til en tur i skraldespanden.

Venligst Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 19:16

> [...]
harddisk
> fordi at Asus selv foreslog det.
> Kan det måske være at den Award som sidder på ikke kan opdateres ?

ALLE versioner af A7V understøtter op til 120 GB.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Olsen

Dato : 12-10-02 08:01

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:WbFp9.93471$Qk5.4230267@news010.worldonline.dk...

> ALLE versioner af A7V understøtter op til 120 GB.

Ja, hvis man får opdateret sin BIOS, og netop her er ASUS
håbløst bagud sammenlignet med eks. SOLTEK som virker
HVER gang..det kan man ikke være sikker på med et Asus
som selvom det åbenbart går godt, alligevel fejlrammes...

MVH

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-10-02 09:08

> [...]
> HVER gang..det kan man ikke være sikker på med et Asus
> som selvom det åbenbart går godt, alligevel fejlrammes...

Nej. Fra bios version 1000 var 120 GB understøttet på såvel VIA controlleren
(ATA66) som Promise controlleren (ATA100)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : David Christiansen

Dato : 11-10-02 23:51

> [...]
harddisk
> fordi at Asus selv foreslog det.
> Kan det måske være at den Award som sidder på ikke kan opdateres ?

Hej Per
Jeg har haft et A7V bundkort selv (aldels udenærket kort!) og jeg mener helt
bestemt at inde i BIOS er der et sted man kan "disable" BIOS opdatering. Jeg
kan desværre ikke huske hvad kommandoen hedder men den skulle gerne være
inde i "advanced" og hedde et meget sigende navn.

Håber du finder ud af det

David Christiansen

Fra : Per.K

Dato : 12-10-02 05:24

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan desværre ikke huske hvad kommandoen hedder men den skulle gerne være
> inde i "advanced" og hedde et meget sigende navn.

Jeg skal bare hitte det og så sætte den i disable bios update ?

Venligst Per

Fra : David Christiansen

Dato : 12-10-02 08:25

> Jeg skal bare hitte det og så sætte den i disable bios update ?
>
> Venligst Per

Hmm jeg mener faktisk at det skal enables

Med venlig hilsen

David Christiansen

Fra : Johansen

Dato : 12-10-02 11:03

CUT BIOS Update A7V

| Jeg skal bare hitte det og så sætte den i disable bios update ?
|
| Venligst Per

_Sikreste måde_ at opdatere en A7V Bios på :
1.
I Bios skal du "Enable Bios update"
Boot --> Delete --> Advanced --> BIOS UPDATE = ENABLED

2. Hent nyeste Bios (f.eks 1011) udpak denne i roden (f.eks. c:\) sammen med
det flash program der skal benyttes (f.eks Awdflash)
du har nu 2 filer der hedder noget i retningen af 1011.bin og Awdflash.exe

3. Boot din pc med en diskette fra WinME - tryk F5 under boot, så du ikke
loader nogle komponenter i mem.

4. Peg på C:\awdflash.exe 1011.bin BEMÆRK AT : = "shift + Æ" \ =
"Alt+92"
du har ikke din kommandofortolker that's why.

Sim sala bim ...
--
Venlig hilsen
Jens

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-10-02 16:59

Hej
Det er muligt din bios er låst inde i bios menuèn til at den ikke kan
flashes.
Det bliver gjort af sikkerhedsgrunde for at folk ikke ved et uheld får
flashet bios
Slå det fra og du kan flaske din bios

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Per.K

Dato : 13-10-02 20:09

"Preben Christensen" <ag-data@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flashes.
> Det bliver gjort af sikkerhedsgrunde for at folk ikke ved et uheld får

Den er enablet, for med flash.exe kan jeg godt resette bios og slette de
ændringer
der er foretaget (stod bagefter på 1dec 1999 22:00), men lige opdatere den
vil den ikke være med til.
Men det er også opgivet, jeg har tæsket over det hele week-enden, men intet
hjælper.
Selv brugermanualen over kortet siger absolut intet om flash af bios.
Men ellers tak for hjælpen til alle, men desværre var udfald negativt.

Venligst Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 15:11

> [...]
> Selv brugermanualen over kortet siger absolut intet om flash af bios.
> Men ellers tak for hjælpen til alle, men desværre var udfald negativt.

Hvad er det lige for et bundkort du har de problemer med, for det er da i
hverttilfælde ikke et ASUS A7V !!
I manualen til det bundkort er der et afsnit 4 og første overskrift lyder:
4.1 Managing and Updating Your BIOS
- side 47.
Og der står nøjagtigt hvad man skal gøre for at opdatere bios.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Per.K

Dato : 14-10-02 16:40

> [...]
> 4.1 Managing and Updating Your BIOS
> - side 47.
> Og der står nøjagtigt hvad man skal gøre for at opdatere bios.

Lånte min kammerats manual og fandt ud af at man ikke skal bruge flash.exe
som Asus foreslår på hjemmesiden, men skal bruge aflash.exe for at opdatere
bios med, og det virkede.
Men der er ingen mærkbar forskel, selv efter genstart med den seneste
version 1011
har den det stadig med at fryse lidt.
Min mistanke lægger så derpå at det er harddisken (Maxtor) at den er gal
med.
Så kan man se om det er blevet bedre når den bliver pillet ud og bliver
erstattet
med en Seagate istedet for.

Venligst Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 18:52

> [...]
> med.
> Så kan man se om det er blevet bedre når den bliver pillet ud og bliver

Helt rigtigt! Aflash er til Plough'n'Play mobo's og Flash er til ældre non
Plough'n'Pray mobo's.
Hvis dit problem stadig er en harddisk, så understøtter bios 1000 som
skrevet 120+ GB og fra ca 1010 kom >128 GB med, men ellers er der ikke meget
forskel på de bioser. Jeg bruger selv 1011.

ASUS BIOS Flash Utility -- Aflash will now support all ASUS Plug and Play
Motherboard based on new powerful features. For earlier models without Plug
and Play function, please update using the latest BIOS Utility - Flash.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk