MS Windows
briani 27239
win 2000 pladsforbrug
Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 13:37

Hej

Har fået lagt win 2000 ind på min maskine med servicepakke 2....det kører
fantastisk lækkert men...
alene installationen åd 1,6 gb, og nu har windows efterfølgende taget 300 mb
mere, jeg har ca 30 mb fri. Jeg har ikke installeret andet end norton
antivirus, som skulle have nogle filer på c, alt andet er på andre drev

1. er det korrekt at den skal gøre det
2. i så fald, er der ting man kan slette fra selve win uden betydning?

mvh

Thomas

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 13:39

> Har fået lagt win 2000 ind på min maskine med servicepakke 2....det kører
> fantastisk lækkert men...
> alene installationen åd 1,6 gb

Der er da noget helt galt. Prøv at undersøge størrelsen af de enkelte mapper
for at finde grunden. Har du på en eller anden måde fået lagt windows ind
tre-fire gange ved siden af hinanden?

Mvh.
Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-10-02 13:45

"Thomas" <thomas@ikketilgaengelig.dk> wrote in message
> Har fået lagt win 2000 ind på min maskine med servicepakke 2....det kører

Win2k-SP3 fylder 900MB her.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 13:51

ok, det lyder så underligt....

men jeg kan sige at jeg havde formateret først, så den med flere windows ved
siden af hinanden, ved jeg ikke helt

Kan det være en diskfejl? den har ikke fundet nogen fejl, men kan det
alligevel forekomme?

Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 13:55

hm, ser lige noget mystik

markering af samtlige filer på c: giver 1,3 gb, men drevet rapportere
forbrug af 1,87 gb

nogen forklaring?

Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-10-02 14:40

Du bruger nok FAT filsystemet. FAT32 og NTFS er meget mere effektive.
Du kan slette Service Packkens backup af de originale filer. De ligger i
nogle $-mapper som er skjulte.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-10-02 22:33

"Thomas" <thomas@ikketilgaengelig.dk> wrote in message
> markering af samtlige filer på c: giver 1,3 gb, men drevet rapportere
> forbrug af 1,87 gb

Det kaldes slack... Din clustersize er for stor, så der bliver for meget
spildplads.

Og følg så ellers milux' forslag...

BTW, gider du skrive dit indlæg _under_ det du svarer på?

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 13:54

> Kan det være en diskfejl? den har ikke fundet nogen fejl, men kan det
> alligevel forekomme?

Bruger du FAT32?
Har du hentet SP2 ned på pc'en og installeret derfra, eller installeret via
nettet?
Måske der ligger nogle andre installationsfiler, du kan slette?

Tja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal foreslå, når du er startet
fra en tom disk. Forløb installationen uden fejl?

Mvh.
Morten

Fra : Michael Feldthaus

Dato : 14-10-02 08:24

Har du f.eks. aktiveret dvale? den tager lige så meget plads som din
hukommelse er stor...
min installation fylder 1.4GB med Norton Systemworks komplet med antivirus
og firewall. men det er så i NTFS.
prøv at konvertere til NTFS, det kører meget bedre...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 15:48

Page filen (swapfilen) fylder ca 1½ gange mængden af RAM så den kan også
have betydning hvis du har meget RAM..

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk