MS Windows
briani 27239
Win200, computeradministration.
Fra : Kenneth K.

Dato : 11-10-02 12:14

Hej, jeg kan ikke starte overnævnte. Jeg trykker på ikonet, men ingenting
sker der. Jeg har på fornæmmeren at det har noget at gøre med en service jeg
har stoppet?

M.v.h.
Kenneth

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 11-10-02 12:26

>"Kenneth K." <screanny@hotmail.comSLETDETTE> wrote
> Hej, jeg kan ikke starte overnævnte. Jeg trykker på ikonet, men ingenting
> sker der.

Hej Kenneth,

Er det samme problem når du højreklikker på "My Computer" og vælger "Manage" -eller hvad det nu hedder på dansk

Alternativt får du en tom MMC Console når du fra "Start" -> "Run" skriver MMC og trykker return? I så tilfælde kan du prøver at
tilføje "Computer Management" snap-in for at se om det kan klare sagerne.

Mvh.
Jakob

Fra : Kenneth K.

Dato : 11-10-02 13:11

"Jakob Nilsson" <jakobnilsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Kenneth,
>
> Er det samme problem når du højreklikker på "My Computer" og vælger
"Manage" -eller hvad det nu hedder på dansk

Ja, er ikke anderledes.

> Alternativt får du en tom MMC Console når du fra "Start" -> "Run" skriver
MMC og trykker return? I så tilfælde kan du prøver at
> tilføje "Computer Management" snap-in for at se om det kan klare sagerne.

Ok, det virker. Jeg kan tilføje de fleste, men tilføjer jeg
computeradministration går det galt. Den vil godt tilføjes, men så snart jeg
går ind på den, lukker den.

Har nu klaret det jeg skulle (bruger opsætning), men det er sgu mærkeligt at
den lukker sådan.

M.v.h.
Kenneth

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 11-10-02 13:37

>"Kenneth K." <screanny@hotmail.comSLETDETTE> wrote
> .... men det er sgu mærkeligt at den lukker sådan.

Kom lige i tanke om at Nimda vist nok har en grim indflydelse på MMC.exe, det kan muligvis være problemet - anyone?

Jakob

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 13:47

> Kom lige i tanke om at Nimda vist nok har en grim indflydelse på MMC.exe, det kan
> muligvis være problemet - anyone?

Snippet om dette fra http://www.norman.no/virus_info/w32_nimda_a_mm.shtml:
"The virus contains little intentional damaging routines. However, it will attempt
to overwrite the files RICHED20.DLL and MMC.EXE with itself"

Så det er da ikke umuligt, at det kunne være forklaringen.
Skulle det vise sig ikke at være Nimda, kunne man alligevel forsøge med at kopiere
en ny mmc.exe over fra sin cd i håb om en løsning.

Mvh.
Morten

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 15-10-02 22:33

> [...]
> sker der. Jeg har på fornæmmeren at det har noget at gøre med en service

Jeg har samme problem som dig og jeg har ikke fundet en løsning endnu.
Jeg tror det kom efter installationen af SP3. Jeg har også prøvet at
geninstallere den.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 16-10-02 09:35

> Jeg har samme problem som dig og jeg har ikke fundet en løsning endnu.
> Jeg tror det kom efter installationen af SP3. Jeg har også prøvet at
> geninstallere den.

Jeg har fundet løsningen på min computer.
Prøv at starte service programmet "Windows Management Instrumentation"

Det fik min til at virke :)