Font størrelse?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-10-02 12:23

Hej NG.

Jeg har en html side med noget tekst, hvis størrelse er sat til 8pt.
Når jeg definerer en font i java, kan jeg angive størrelsen som int eller
float.
Der må være en måde at 'omregne' den aktuelle skærmopløsning til punkter?

mvh
Stefan

Fra : Lars Dam

Dato : 11-10-02 13:22

On Fri, 11 Oct 2002 13:23:09 +0200, "Stefan Kristensen" <stk@rus.dk>
wrote:

> [...]
>float.
>Der må være en måde at 'omregne' den aktuelle skærmopløsning til punkter?

points i fonte er svjv. 1/72 af en tomme. Så 8pt = 8/72" = 0.28cm. Du
skal derfor have fat i DPI eller DPCM for den skærm du har, for at
kunne regne til pixels/dots.

Kig i java.awt.Toolkit efter getScreenResolution() og getScreenSize()

>mvh
>Stefan

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Lars Dam

Dato : 11-10-02 13:33

On Fri, 11 Oct 2002 14:21:48 +0200, Lars Dam
<lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> [...]

Pt. på skærme er i pixels; så det jeg sagde tidligere gælder kun for
udskrifter.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 17-10-02 08:32

> Pt. på skærme er i pixels; så det jeg sagde tidligere gælder kun for
> udskrifter.

Jeg kigger. Tak for tippet.

c",)
Stefan