Låse SIM kort til telefon
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-10-02 11:03

Hej NG

Kan et SIM kort være låst til en bestemt mobil telefon, af hensyn til tyveri
af SIM kortet?

Jeg har fået en "ny" telefon (Nokia 3210), og vil flytte mit SIM kort over i
den, men telefonen vil ikke acceptere kortet (telefonen er ikke operatør
løst).

pft
Kåre

Fra : Doktoren

Dato : 11-10-02 11:11

telefonen er nok sim-låst... ikke det samme som operatørlås.... Det kan du
få låst op til 50-100 kroner hos mange erfarne her i gruppen... de skal nok
kontakte dig...

Hygge

Dr. Koch
----------------------------------
tryk her hvis du vil se billige tilbud på mobiltelefoner osv..
www.wanna-save.com/default.asp?Bid=1&GuestID=11063794
----------------------------------

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-10-02 18:27

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> få låst op til 50-100 kroner hos mange erfarne her i gruppen... de skal

Nu bliver jeg saftsnusemig forvirret...eller klogere?
Hvem har glæde af at SIM låse en telefon? Nåhja, telefon producenterne
velsagtens, men hvem har SIM låst telefonen? Det er vel udbyderen (den
tidligere udbyder som ham jeg fik telefonen af brugte) går jeg ud fra, og
idet jeg allerede har fået operatør låsen fra dem (Sonofon), så kan de vel
være ligeglade?

Men det kan da sikkert være at enden bliver at jeg må have den til en af de
mange mobil-doktorer, som kan ordne den for mig. Men jeg har lige købt en
Nokia 3310 incl. abonnement til 100,- så det virker lidt åndet at skulle
give det samme for at få en gammel ridset 3210 til at fungere...

Kåre

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-10-02 11:11

Kåre Kjeldsen skrev:

>Kan et SIM kort være låst til en bestemt mobil telefon, af hensyn til tyveri
>af SIM kortet?

Nej.

>Jeg har fået en "ny" telefon (Nokia 3210), og vil flytte mit SIM kort over i
>den, men telefonen vil ikke acceptere kortet (telefonen er ikke operatør
>løst).

Hvilken fejlbesked får du? Hvordan/hvornår har du fået din telefon
låst op?

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-10-02 18:30

> Nej.

> Hvilken fejlbesked får du? Hvordan/hvornår har du fået din telefon
> låst op?

Når jeg har indtastet SIM kode står der "SIM kort ikke accepteret".

Det er vel en måned siden jeg fik telefonen, og kontaktede Sonofon for at få
koden. Ingen problemer, og operationen gik godt. Hvis jeg prøver igen, får
jeg besked om at den ikke er låst mere, så det er vel godtnok. Dvs. at jeg
selv har låst den op med koden, og ikke fået den låst op af en af landets
mange "mobil-doktorer".

Kåre

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 11-10-02 15:20

er ikke helt sikker, men kan det ikke passe at man kan indstille telefonen
således at man skal indtaste sikkerhedskoden (12345(som er standard, hvis
det ikke er lavet om)), ved isættelse af et nyt sim kort.

MVH
Michael

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-10-02 16:20

> er ikke helt sikker, men kan det ikke passe at man kan indstille telefonen
> således at man skal indtaste sikkerhedskoden (12345(som er standard, hvis
> det ikke er lavet om)), ved isættelse af et nyt sim kort.

Jo, jeg tror også det er det, der er sket. Sæt det gamle kort i vælg
indstillinger -> sikkerhed -> kun dette sim -> fra og indtast 12345. Hvis
den skriver forkert kode kan du få den aflæst hos en unlocker.

Det er også muligt, at kortet ikke virker pga. snavs e.l. Virker det i den
telefon det kommer fra?

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 15-10-02 12:34

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:3da83d8b$0$11438$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jo, jeg tror også det er det, der er sket. Sæt det gamle kort i vælg
> indstillinger -> sikkerhed -> kun dette sim -> fra og indtast 12345. Hvis
> den skriver forkert kode kan du få den aflæst hos en unlocker.

Det gamle SIM kort eksisterer ikke mere. Det var en gammel aflagt telefon
jeg fik.

> Det er også muligt, at kortet ikke virker pga. snavs e.l. Virker det i den
> telefon det kommer fra?

Ja jeg bruger kortet dagligt. Ingen problemer.

Kåre