Cisco firewall 520PIX.
Fra : Mac

Dato : 11-10-02 11:06

Er der nogle skarpe personer der kan hjælpe!

Jeg har et spørgsmål om en Cisco firewall PIX520.
Burde man ikke kunne pinge IP adressen på ydersiden af firewallen fra
indersiden af netværket, eller kan man opsætte den til det? Og hvis ja,
hvordan?

Mac

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 11-10-02 15:30

hmmm man kan da ikke pinge en PIX !!!

Fra : Mac

Dato : 11-10-02 15:50

Udefra kan man pinge PIX'en
Jeg skal bare bruge det fra indersiden.

Mac

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 11-10-02 21:42

icmp permit any unreachable outside, vil fx ikke tillade icmp til pix
outside andet end unreachables...
Men man kan ikke pinge outside indefra....
sorry
Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-10-02 22:49

On Fri, 11 Oct 2002 12:06:18 +0200, "Mac" <m-l@sol.dk> wrote:

> Burde man ikke kunne pinge IP adressen på ydersiden af firewallen fra
> indersiden af netværket,

Nej.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mac

Dato : 11-10-02 23:00

Problemet er at jeg ikke kan fange eller pinge(på indersiden) min webserver
der er forbundet med en switch mellem min firewall og ADSL-router, men andre
på internettet kan godt se web-serveren.

Hvordan klarer jeg dette ?

Mac

Jeg har extra IP adresser

> Nej.
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-10-02 22:39

On Sat, 12 Oct 2002 00:00:24 +0200, "Mac" <m-l@sol.dk> wrote:

> Problemet er at jeg ikke kan fange eller pinge(på indersiden) min webserver
> der er forbundet med en switch mellem min firewall og ADSL-router, men andre
> på internettet kan godt se web-serveren.

Det er ikke et problem; eller i hvert fald ikke en fejl. Det er
bare PIX'en, der gør som den er konstrueret til.

> Hvordan klarer jeg dette ?

Lad din interne DNS-server returnere den interne adresse i stedet
for den eksterne. Hvis du ikke bruger DNS, så sæt det i din host-
fil.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/