MS Windows
briani 27239
Problemer med winzip
Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-10-02 04:00

Hej NG..

Jeg er begyndt at opleve nogle underlige ting med min winzip og/eller
download af filer.. Når jeg er inde på en side og vil downloade patches,
filer etc. og klikker på et link der indeholder en .zip fil til download, så
sker der det at når den er færdig med at hente den pågældende fil, at .zip
filen bliver åbnet automatisk men den er tom...?! Når jeg så lukker .zip
filen ned, så er den væk...

Tidligere har det været sådan at jeg kunne bestemme hvor filen skulle gemmes
og så blev den lagt der...

Nogen der har nogen ide til hvad jeg skal gøre for at få det sådan igen? Jeg
har intet ændret - den er pludselig bare begyndt at gøre sådan....

Mikael

Fra : Edmund

Dato : 11-10-02 04:59

Mikael Schøler wrote:
> [...]
>
> Nogen der har nogen ide til hvad jeg skal gøre for at få det sådan
> igen? Jeg har intet ændret - den er pludselig bare begyndt at gøre

Bruger du en download manager, der er nogle der har denne irriterende
åbne funktion

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-10-02 11:48

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> Bruger du en download manager, der er nogle der har denne irriterende
> åbne funktion
>

> --
> Mvh Edmund

Overhovedet ikke... Bruger den som øøh er indbygget. Må vel være explorer's
egen?

Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 13:48

Fri, 11 Oct 2002 12:47:45 +0200, skrev "Mikael Schøler"
<mik_s@tdcadsl.dk>:

>Overhovedet ikke... Bruger den som øøh er indbygget. Må vel være explorer's
>egen?

Start => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => Find
filtypen. Winzip => sæt et flueben ved »Bekræft overførelse efter
åbning«.

I Win XP/2000 skal du lige en tur først ind i kontrolpanel for at
finde mappeindstilloinger.

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 11-10-02 12:20

>"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote
> Nogen der har nogen ide til hvad jeg skal gøre for at få det sådan igen? Jeg
> har intet ændret - den er pludselig bare begyndt at gøre sådan....

Hej Mikael,

Du skriver ikke hvilket version af Windows du bruger, men alt efter version:

1) Dobbeltklik på "My Computer" (eller åbn en Stifinder)
2) "View" -> "Options" eller "Tools" -> "Folder Options"
3) Vælg "File Types" fanebladet
4) Scroll ned til den filtype du vil ændre (i dit tilfælde .ZIP) og vælg denne
5) Klik "Edit" eller "Advanced"
6) Der er en checkbox der hedder "Confirm open after download", der skal være et flueben i den ellers åbnes din fil automatisk.

Jeg kan desværre ikke på "siddende fod" huske de danske betegnelser.

Mvh.
Jakob

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-10-02 12:46

"Jakob Nilsson" <jakobnilsson@hotmail.com> wrote in message
> [...]
være et flueben i den ellers åbnes din fil automatisk.

> Jeg kan desværre ikke på "siddende fod" huske de danske betegnelser.

Aaaaaah mange tak! Det var lige det der manglede.. Jeg tror jeg har fået
slået det flueben fra på et tidspunkt i forbindelse med at jeg modtog en
zip-fil med mail.

Men nu virker det som det skal.. Tusind tak..

Mikael