Xp 1700+ i et Asus A7v-133c
Fra : kfc

Dato : 11-10-02 02:41

hey

er der nogen der ved on det kan lade sig gøre ???

kfc:)

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 07:34

On Fri, 11 Oct 2002 03:41:10 +0200, "kfc" <kfc@ofir.dk-fjerndette>
wrote:

>hey
>
>er der nogen der ved on det kan lade sig gøre ???
>
>kfc:)

a7v133-c har maximum med 14x multiplier. 13x kan den også.

1700+ kører 1466, det er 11x. Intet problem overhovedet. Måske lige ud
over boot. Men det kan den flere af de sidste nye bios'er.

AMD har desværre aldrig produceret 14x133=1866, men en 2100+ med 1733
kan man da købe. Det er så maximum.

En nyere bios er en betingelse for at benytte 13x og 14x multiplier.

mvh

John

Fra : kfc

Dato : 11-10-02 07:37

> a7v133-c har maximum med 14x multiplier. 13x kan den også.
>
> 1700+ kører 1466, det er 11x. Intet problem overhovedet. Måske lige ud
> over boot. Men det kan den flere af de sidste nye bios'er.

okayyy.. så er det nok det jeg er rendt ind i, da den ikke starter op eller
gå'er i Bios'en.. den er bare sort :(

men så er ? jo hvordanne kommer jeg ud over det ???

( har kun den ene cpu liggenede )

kfc :)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-10-02 07:46

"kfc" <kfc@ofir.dk-fjerndette> skrev

> okayyy.. så er det nok det jeg er rendt ind i, da den ikke starter op eller
> gå'er i Bios'en.. den er bare sort :(
>
> men så er ? jo hvordanne kommer jeg ud over det ???

Kig engang på bundkortet - for om A7V133-C er Athlon XP kompatibelt afhænger
af boardets revisionsnummer. Står der 1.05. eller højere (punktummet efter 05
er vigtigt!) burde computeren fungere - alt herunder giver kun problemer. Det
er altså ikke nok bare at have en ny Bios-version.

mvh
Peter

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 08:49

On Fri, 11 Oct 2002 08:45:37 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

> [...]
>er vigtigt!) burde computeren fungere - alt herunder giver kun problemer. Det
>er altså ikke nok bare at have en ny Bios-version.

Det er rigtigt. Det kiggede jeg lige på i går:

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/amd_mb/faq085b_CPU_Upgrade_II.htm

mvh

John

Fra : Mizar

Dato : 11-10-02 09:13

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message news:ao5s1i$7at$1@sunsite.dk...

> [...]
> er vigtigt!) burde computeren fungere - alt herunder giver kun problemer. Det
> er altså ikke nok bare at have en ny Bios-version.

Dette er dog en sandhed med modifikationer !

Jeg kører en XP1600+ på et Rev. 1.05 (uden punktum efter 05) med bios 1009.
Jeg kunne endda boote op med XP1600+'en og flashe bios så den genkendte
den som 1400 MHz - Før det genkente den CPU'en som en Athlon 1050 MHz.

Men jo, Asus garanterer at alle med Rev 1.05. el. senere kan køre XP. Hvad der
så gør forskellen på at nogle kan og andre ikke kan på tidligere rev. af boardet
er for mig lidt af en gåde ?

Mvh
Brian Olsen

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 09:34

On Fri, 11 Oct 2002 10:12:39 +0200, "Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com>
wrote:

> [...]
>så gør forskellen på at nogle kan og andre ikke kan på tidligere rev. af boardet

Rart når en ekspert udtaler sig. Jeg har bare checket dette før indkøb
af et a7v133-c fra compumail (399 kr !), og der skal sidde min søns
tb1200 (fsb266) på, da han skal have en 1733 MHz, 2100+. Men jeg fandt
så ud af ca. samme grænse gælder for asus'en. Jeg ved naturligvis ikke
endnu hvilken revision compumail sender mig.

mvh

John

Fra : Mizar

Dato : 11-10-02 09:59

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message news:j13dquc0orah4mbs34vfs99uid742sdteo@4ax.com...

> [...]
> så ud af ca. samme grænse gælder for asus'en. Jeg ved naturligvis ikke
> endnu hvilken revision compumail sender mig.

Mit er købt samme sted og til samme pris for ganske nyligt, er jo en super pris selv
om det er et ombytningsboard fra Asus. Mit er et Rev 1.05 (uden punktum efter 05)

Compumail skriver netop i deres info om boardet at det er XP-kompatibelt, og jeg havde
da heller ingen problemer. Boardet startede op som en classic Athlon med 1050 MHz,
men så snart det var flasher med bios 1009 viser den korrekt CPU og kører fuldstændigt
stabilt - også selv om jeg har pillet blæseren fra på chipsettet, som jeg synes larmer en del.

Mvh
Brian Olsen

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 10:56

On Fri, 11 Oct 2002 10:59:22 +0200, "Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com>
wrote:

> [...]
>stabilt - også selv om jeg har pillet blæseren fra på chipsettet, som jeg synes larmer en del.

Ser man det ! så er jeg da orienteret. Tak for det !

Ja, jeg regner også med at pille den blæser af. Jeg påtænker at lime
en køleprofil fast med araldit. Noget med thermo-pasta på midten og 4
punkter araldit.

mvh

John