msn og soho
Fra : Lasse Juel Larsen

Dato : 11-10-02 00:42

Jeg har læst de tidligere beskeder, men er stadig ikke blevet kogere på,
hvorfor man kan modtage og ikke sende filer over msn.
Jeg kan modtage fra tdcs adsl, tdc-modem og k56modems, men jeg kan ikke
sende til nogle af dem.
Og jeg har prøvet at nat'te routeren og skifte ip og nat'te om igen osv både
med og uden firewall (zonealram pro) - men intet virker.
hvergang jeg ringer til tiscali får jeg bare lange sange om det ene eller
det andet, som ikke virker.
hvsi der er en som ved, hvordan lortet kommer til at virke ville jeg være
virkelig glad og særlig hvis det var en grundig forklaring, som ikke
forudsætter nogen særlig viden på området.

Lasse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 12:29

Fri, 11 Oct 2002 01:42:24 +0200, skrev "Lasse Juel Larsen"
<lassejuellarsen@worldonline.dk>:

>Og jeg har prøvet at nat'te routeren og skifte ip og nat'te om igen osv både
>med og uden firewall (zonealram pro) - men intet virker.

Man kan ike når der bruges nat på en router.

Fra : Lasse Juel Larsen

Dato : 11-10-02 13:16

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Man kan ike når der bruges nat på en router.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Hvad foreslå du så - at jeg slå nat fra i routeren?

Lasse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 16:27

Fri, 11 Oct 2002 14:15:49 +0200, skrev "Lasse Juel Larsen"
<lassejuellarsen@worldonline.dk>:

>Hvad foreslå du så - at jeg slå nat fra i routeren?

Ved jeg ikke om man kan, ovennævnte er blot konklusion ud fra
utallige indlæg her i gruppen.

Prøv at spørg i news:dk.edb.netvaerk evt.

Fra : Lasse Juel Larsen

Dato : 11-10-02 17:07

> [...]
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Det ser ikke ud som om, at det er Nat, som er problemet, men snarere, at
routeren ikke understøtter UPnP - altså, hvis jeg har forstået det rigtigt -
bl.a. en slags forbedret Nat fortolker. Det er vist noget med, at UPnP
suppoter NAT Traversal, hvilket jeg ikke bliver klogere af - jeg vil bare
have lortet til at spille 100.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-02 13:52

"Lasse Juel Larsen" <lassejuellarsen@worldonline.dk> writes:

> [...]
> bl.a. en slags forbedret Nat fortolker. Det er vist noget med, at UPnP
> suppoter NAT Traversal, hvilket jeg ikke bliver klogere af - jeg vil bare

MSN virker ikke med en NAT router og der er ikke noget at gøre
ved det.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.