MS Windows
briani 27239
Startfejl i Windows.
Fra : Karin O. Jørgensen

Dato : 10-10-02 23:45

Hej Gruppe.
Har fået et problem i opstart af xp pro. Når jeg tænder for min pc´er, så
kommer der en meddelelse med denne tekst:

Unhandled exception c0000005
At address : 1ooo16b8.

Jeg kan bare trykke ok, så fungerer maskinen fint. Er der nogen forslag til
hvorfor den gør det og hvad jeg kan gøre for at fjerne det?

Venlig hilsen
Karin

Fra : Morten

Dato : 11-10-02 01:13

> Har fået et problem i opstart af xp pro. Når jeg tænder for min pc´er, så
> kommer der en meddelelse med denne tekst:
>
> Unhandled exception c0000005
> At address : 1ooo16b8.

Søgning på meddelelsen giver en masse indlæg fra diverse nyhedsgrupper,
hvor folk har haft samme problem. Desværre er der ikke rigtig nogen løsning
anført, men et gennemgående træk er, at de berørte pc'ere har haft Kazaa
inde, og at der hos nogle tillige kommer melding om Promulgate Universal
eller pgmonitr.exe.

Flere bud går på at få tjekket maskinen med AdAware og/eller SpyBot:
http://www.lavasoftusa.com/, husk at hente Refupdate-filen tillige for at få
seneste opdateringer
http://security.kolla.de/ Programmet opdateres under punktet 'Online'
Hvis du ikke anvender et opdateret antivirusprogram, kunne du bare for en
sikkerheds skyld prøve en onlinescanning, fx hos:
http://housecall.trendmicro.com/

Andre forslag gik på at undersøge hvad der starter op sammen med windows,
og slette henvisningerne til uønskede programmer. Så stopper meddelelsen,
men problemet er jo ikke rigtig løst. Her kan du læse lidt nærmere om hvad der
gemmer sig bag de korte navne i startlisten, så du kan indentificere de uønskede:
http://www.3feetunder.com/krick/startup/list.html

Selve fejlmeddelelsen har tilsyneladende med tildeling af hukommelse at gøre.

Mvh.
Morten

Fra : Pete

Dato : 11-10-02 04:18

On Fri, 11 Oct 2002 02:12:59 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>http://www.3feetunder.com/krick/startup/list.html
>
>Selve fejlmeddelelsen har tilsyneladende med tildeling af hukommelse at gøre.

Bill har gang i noget omkring Hans Ideer Med CD-Licenser! KaZaa er jo
ikke så godt, da Han tror at de penge, som han tror er mistet, er $
som eksisterer! Microsoft vil meget gerne have, at alt tilhører dem!
Ingen grund til externe programmer! Prøvede at købe Network
Assosciates (gik i kuk - heldigvis). Norton meldte fra med det samme!
Da at XP kom ud lød der en skinger tone: "Vi vil løse krisen indenfor
branchen og være alle dem. som andre ser op til"! Det er helt
åndsvagt!
Nå - det der problem omkring KaZaa og fejllen. Jeg tror, at du har
installeret ServicePack 1 på din XP. Jeg tror også, at du bruger
Windows Media Player som din primære afspliller og brænder! Måske
bruger du også Bill's XP-firewall?
Behold XP Service Pack 1 ! Fjern ALLE automatiske opdateringer! Lad
være med at bruge XP's firewall - fuld af pis! Gå ind i Windows Media
Player og fjern "Hent codecs automastisk", "Lad internetsteder
identiferer afspilleren entydigt" & "Hent licenser automatisk"!