Langsom internet.
Fra : GJJ

Dato : 25-02-01 17:08

Hej.

Jeg har en 256 kbit internetforbindelse, som kører næsten problemfrit. De
fleste hjemmesider kommer lynhurtigt, men der er nogle få hjemmesider som
tager ca. 20-30 sekunder inden de har indfundet sig på skærmen. Det er
specielt tv2.dk som halter. Er det fordi tv2 har en langsom server eller er
det evt. en fejl i min opsætning af internet explorer?

På forhånd tak.

MVH Georg.

Fra : Johan

Dato : 25-02-01 18:44

> [...]
er
> det evt. en fejl i min opsætning af internet explorer?

Prøv måske i stedet i news://dk.edb.software.browser , der ved de vidste
lidt mere om det!

mvh

Johan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-01 20:27

On Sun, 25 Feb 2001 17:07:55 +0100,
GJJ <svs@forum.dk> wrote:
> [...]
>specielt tv2.dk som halter. Er det fordi tv2 har en langsom server eller er
>det evt. en fejl i min opsætning af internet explorer?

Doubleclick.net er et helvede på mere end en måde. Ikke nok
med at man bliver udsat for reklamegejl uanset om man er
afmeldt på folkeregisteret eller ej, men de er nogle
skodidioter til at sætte navneservere op. Normal er der
noget med 3-4 indirections før man finder den rigtige
IP adresse, og alle har en kort levetid.

Normalt er det ikke noget problem med Windows og
Explorer, idet begge dele er hamrende ligeglade med
standarder, såsom TTLs på DNS records.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-02-01 23:54

On Mon, 26 Feb 2001 19:26:31 +0000 (UTC), pope@home.terminal.dk (Povl
H. Pedersen) wrote:

>Doubleclick.net er et helvede på mere end en måde. Ikke nok
>med at man bliver udsat for reklamegejl uanset om man er
>afmeldt på folkeregisteret eller ej,

Nu væver du vist. Mener du, der foregår ulovligheder, juridisk set?
Helt seriøst? Helt, helt seriøst?

I øvrigt benytter tv2.dk sig ikke af DoubleClick, udover på ganske få
sites (fx albot).

--
- Pede
Professionel nørd