/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Ny musikpris
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 10-10-02 22:06

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=237391

Årets steppeulv. Spændende initiativ, og ganske kærkommet, IMHO.

/Nikolaj



 
 
Kian Mejdal Pedersen (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Kian Mejdal Pedersen


Dato : 10-10-02 22:20

Ja, det er vidst på tide vi får en ordentlig award. DMA er efterhånden ved
at være en gang pjat og det er utroligt forudsigeligt, måske endda pinligt.
Hvordan kunne Saybia (skrigeaberne) vinde en award i dette års DMA for 2001,
når det eneste de udsendte i 2001 var lidt demomusik til nogle
pladeselskaber? Det er da pinligt.
Seneste initiativ til en intetsigende award er TV2 Zulus påfund, Zulu
Awards, og her ser man også straks hvordan de går med på bølgen ved at
nominere nogle bands, som absolut ikke fortjener det. Der er ved at gå
Popstars i hele lortet, undskyld mit sprog, men nu må det da snart stoppe
med det pjat. Jeg ser i hvert fald en sort fremtid for musikken, hvis det er
sådan det skal foregå i fremtiden, men heldigvis har vi da stadig mange
orginale udenlandske og danske bands tilbage endnu.

- Kian Mejdal

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse
news:IXlp9.90311$Qk5.4111322@news010.worldonline.dk...
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=237391
>
> Årets steppeulv. Spændende initiativ, og ganske kærkommet, IMHO.
>
> /Nikolaj
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.391 / Virus Database: 222 - Release Date: 19-09-2002



AJC (11-10-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 11-10-02 05:35

"Kian Mejdal Pedersen" <kian.mejdal@indbakke.dk> wrote in message
news:ao4qtq$hat$1@sunsite.dk...
> Ja, det er vidst på tide vi får en ordentlig award. DMA er efterhånden ved
> at være en gang pjat og det er utroligt forudsigeligt, måske endda
pinligt.
> Hvordan kunne Saybia (skrigeaberne) vinde en award i dette års DMA for
2001,
> når det eneste de udsendte i 2001 var lidt demomusik til nogle
> pladeselskaber? Det er da pinligt.

Saybia = skrigeaber?

*PLONK*



Uffe Holst (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 11-10-02 09:08


In an article of 10 Oct 2002 Kian Mejdal Pedersen wrote:

> Ja, det er vidst på tide vi får en ordentlig award. DMA er efterhånden ved
> at være en gang pjat og det er utroligt forudsigeligt, måske endda pinligt.
> Hvordan kunne Saybia (skrigeaberne) vinde en award i dette års DMA for 2001,
> når det eneste de udsendte i 2001 var lidt demomusik til nogle
> pladeselskaber? Det er da pinligt.

Jeg ved ikke om det er pinligt. Man skal blot ikke tage det for mere end
det er. DMA er et show, der gerne skal trække en masse seere til, og det
gør de nu engang bedst ved at nominere de kendte, mainstream bands i
landet.

Kritikerprisen vil næppe få det store antal seere, hvis de virkelig giver
priserne efter kvalitet.

Og der skal nu engang være plads til det hele. Der er trods alt rigtig
mange mennesker i det ganske land, der synes, at Saybia og lignende er
rigtig gode og fortjener at vinde DMA.


--
Uffe Holst


Mark Thomas Gazel (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 11-10-02 13:16

> > Ja, det er vidst på tide vi får en ordentlig award. DMA er
> efterhånden ved
> > at være en gang pjat og det er utroligt forudsigeligt, måske endda
> pinligt.
> > Hvordan kunne Saybia (skrigeaberne) vinde en award i dette års DMA
> for 2001,
> > når det eneste de udsendte i 2001 var lidt demomusik til nogle
> > pladeselskaber? Det er da pinligt.
>
> Jeg ved ikke om det er pinligt. Man skal blot ikke tage det for mere
> end
> det er. DMA er et show, der gerne skal trække en masse seere til, og
> det
> gør de nu engang bedst ved at nominere de kendte, mainstream bands i
> landet.

Nå. Kald mig naiv, men jeg troede at det galt om at give dygtige kunstnere
en udmærkelse inden for diverse kategorier. At det har vist sig at udvikle
sig til rygklapperi af de etablerede kunstnere, gør at det gør sig godt på
tv. Det ærgerlige er bare, at det har forfladiget respekten for prisen
fuldstændigt.

> Kritikerprisen vil næppe få det store antal seere, hvis de virkelig
> giver
> priserne efter kvalitet.

Seere? Det er da ligegyldigt. Hvis det skal styre uddelingen håber jeg det
ikke kommer i fjernsynet, for så ender det bare med "dem vi kender fra
tv-reklamerne" får en pris. Wow.

> Og der skal nu engang være plads til det hele. Der er trods alt rigtig
> mange mennesker i det ganske land, der synes, at Saybia og lignende er
> rigtig gode og fortjener at vinde DMA.

Det gør de sikkert, men lad dem med forstand på det afgøre det. Med Klaus
Lynggaard som bagmand har jeg i hvert fald en forventning om, at det bliver
nogle kompetente mennesker, der sidder i juryen.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4





Uffe Holst (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 11-10-02 14:12


In an article of 11 Oct 2002 Mark Thomas Gazel wrote:

> Nå. Kald mig naiv, men jeg troede at det galt om at give dygtige kunstnere
> en udmærkelse inden for diverse kategorier. At det har vist sig at udvikle
> sig til rygklapperi af de etablerede kunstnere, gør at det gør sig godt på
> tv. Det ærgerlige er bare, at det har forfladiget respekten for prisen
> fuldstændigt.

Jeg må blankt erkende, at jeg aldrig er gået specielt meget op i
prisuddelinger, så jeg har ikke den store erindring om forløbet af DMA
igennem årene.

Men har DMA nogensinde været en decideret seriøs prisuddeling. Jeg har
altid følt, at det var branchen, der klapper sig selv på ryggen. At det
måske er blevet værre i de seneste par år, er en anden historie, men nu er
det også flere år siden jeg sidst har set det.

> > Kritikerprisen vil næppe få det store antal seere, hvis de virkelig
> > giver priserne efter kvalitet.
>
> Seere? Det er da ligegyldigt. Hvis det skal styre uddelingen håber jeg det
> ikke kommer i fjernsynet, for så ender det bare med "dem vi kender fra
> tv-reklamerne" får en pris. Wow.

Helt enig. Men formår uddelingen at holde sin seriøsitet på trods af
tv-transmission, så vil den næppe trække det store antal seere til i
længden. Der vil være alt for få, der vil interessere sig for den musik,
som kritikkerne har udvalgt.

--
Uffe Holst


Uffe Holst (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 10-10-02 22:27


In an article of 10 Oct 2002 Nikolaj Borg wrote:

> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=237391
>
> Årets steppeulv. Spændende initiativ, og ganske kærkommet, IMHO.

Ja, det kan da nemt være bedre en Danish Music Awards. Men hvad som helst
vil selvfølgelig være bedre end det.

--
Uffe Holst


Mark Thomas Gazel (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 10-10-02 23:07

> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=237391
>
> Årets steppeulv. Spændende initiativ, og ganske kærkommet, IMHO.

Det er på tide. Fedt navn på prisen i øvrigt.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Peter Brandt Nielsen (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 11-10-02 15:38

Nikolaj Borg skrev:
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=237391
>
> Årets steppeulv. Spændende initiativ, og ganske kærkommet, IMHO.

Tak for nyheden.

Jeg er også ganske glad for det og havde selv tænkt på, at der burde
laves en mere seriøs konkurrent til DMA. Men jeg håber nu, at denne ny
pris også bliver professionelt tv-dækket, blot mere stilfuldt end DMA.
Min kritik af Danish Music Awards går lige så meget på showet som på,
hvem priserne bliver givet til.



--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste