Madonna - Die Another day
Fra : zcully

Dato : 10-10-02 21:37

Aaaaaaah....
Hvad sker der?
Så/hørte lige den nye titelmelodi til den nye bond film Die another day.
Hmm.. det er nok den hidtil ringeste Bond sang hidtil. Jeg vil ikke sige at
sangen som sådan er ringe, men det er IKKE en sang der egner sig til en
Bond film. Den lyder nøjagtig ligesom Music, som selv samme Madonna lavede
for nogle år tilbage. Der er så bare tilført et par strygere og en ny text.

Forhåbentlig mixer de den lidt anderledes til åbningen på filmen?

/Zcully

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-10-02 21:51

In an article of 10 Oct 2002 zcully wrote:

> Aaaaaaah....
> Hvad sker der?
> Så/hørte lige den nye titelmelodi til den nye bond film Die another day.
> Hmm.. det er nok den hidtil ringeste Bond sang hidtil.

Absolut ikke enig.

Det er den absolut bedste siden 1985.

> Jeg vil ikke sige at sangen som sådan er ringe, men det er IKKE en sang
> der egner sig til en Bond film.

Ja, den lyder ikke som den sædvanlige Bond-kloning af nummeret, hvilket er
forfriskende. Efterhånden lød Bond-sangene lidt for ens og blev lidt for
kedelige.

> Den lyder nøjagtig ligesom Music, som selv samme Madonna lavede for
> nogle år tilbage. Der er så bare tilført et par strygere og en ny text.

Tjah, det er jeg nu ikke enig med dig i.

> Forhåbentlig mixer de den lidt anderledes til åbningen på filmen?

De skifter vel indledningen ud med en Toyota-reklame eller lignende. Nogle
unge tunger nævnte for nylig for mig, at den nye Bond-film vist nærmest
bliver solgt klip for klip til firmaer, så de kan profilere deres produkt
gennem filmen.

--
Uffe Holst

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-10-02 21:59

Uffe Holst wrote:
> [...]
> Nogle unge tunger nævnte for nylig for mig, at den nye Bond-film vist
> nærmest bliver solgt klip for klip til firmaer, så de kan profilere

Er der ikke enighed om, at det er verdens længste reklamefilm? Al respekt
for filmene, men med mindre jeg får penge for det nægter jeg at se dem.
Panic Room var iøvrigt også slem på den front.

XFUT: news:dk.kultur.film

/Nikolaj

Fra : zcully

Dato : 10-10-02 22:12

"Nikolaj Borg"

<snip>

> Er der ikke enighed om, at det er verdens længste reklamefilm? Al respekt
> for filmene, men med mindre jeg får penge for det nægter jeg at se dem.
> Panic Room var iøvrigt også slem på den front.

Hvorhenne??

Så syntes jeg det var totalt sjovt i Bidske bæster der gjorde de grin med
alt den reklame i film ved nærmest at have en rekklame hvert sekund i
nærmest alle scener. He he...

/Zcully

Fra : Troelsb

Dato : 10-10-02 22:29

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> "Nikolaj Borg"
>
> <snip>

> Hvorhenne??

hmmm

vand på flaske
sodavand
mobien
tvskærmene
pizza?

Troels

--
[To Kraig]
"If you had taken all the money you had spent on your system and instead

StuffQ

Fra : Martin Møller

Dato : 11-10-02 09:35

"Troelsb" <Troelsb@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3da5f155$0$79630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message

> respekt

> hmmm
>
> vand på flaske
> sodavand
> mobien
> tvskærmene
> pizza?

Synes du det er et problem med alle de product placements? Hvad vil du have filmproducenterne skal gøre? Fjerne alle etiketter og
varemærker fra de probs der bliver brugt i en film? Hvorfor ikke bare indse at sådan er det nu bare engang og så bare nyd filmen.
Det kan sgu da være lige meget om der står nokia eller siemens på mobilen, der findes jo ingen no-name mobil telefoner og det samme
med alle de andre produkter. Villd du ikke finde det underligt hvis der istedet for nokia havde stået mobilos på telefonen?

Martin

Fra : Troelsb

Dato : 11-10-02 10:06

SNIP SNIP SNIP

> [...]
> med alle de andre produkter. Villd du ikke finde det underligt hvis der
istedet for nokia havde stået mobilos på telefonen?

jeg synes ikke man skal fjerne produkter, men i Panic Room virker det somom
at man ofte bevidst har valgt at fukosere på enten etiketten eller eller
"nametaget"

og ikke på samme måde som han i Fight Club prøvede at få en Starbucks
kaffekop med i så mange scener som muligt.

Det virker lidt mere som fokus på mærket for mærkets skyld og ikke pga en
kunstnerisk tilgang.

Troels

Fra : Martin Kvindal

Dato : 11-10-02 10:51

Martin Møller wrote:

> [...]
> andre produkter. Villd du ikke finde det underligt hvis der istedet
> for nokia havde stået mobilos på telefonen?

Det mest logiske ville vel være, at der *både* sås Nokia- og
Siemens-produkter i samme film!

Jeg må tilstå, at prouct placements også irriterer mig en del, når man
ikke er i tvivl om det tilsigtede i dem. Spiderman står som en af de
værste eksponenter herfor. Jeg frygter også, at udviklingen kun går én vej
herfra (bl.a. med tanke på retssagerne i kølvandet på Spiderman's Times
Square-scener), og at vi dermed kun har set toppen af isbjerget. Til
gengæld tror og håber jeg også på, at man som biografgænger efterhånden
vænner sig til dét niveau af reklame, der vil blive faste bestanddele i
(primært) Hollywood-produktioner.

--
Med venlig hilsen,
Martin Kvindal

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-10-02 22:11

In an article of 10 Oct 2002 Uffe Holst wrote:

> De skifter vel indledningen ud med en Toyota-reklame eller lignende. Nogle
> unge tunger nævnte for nylig for mig [...]

De var godt nok unge, men jeg mente nu 'onde'.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-10-02 12:19

On 10 Oct 2002 20:50:42 GMT, "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

>Absolut ikke enig.
>
>Det er den absolut bedste siden 1985.

Så du har aldrig brudt dig om "Bond-sounden"?
For det har den absolut ikke.

>Ja, den lyder ikke som den sædvanlige Bond-kloning af nummeret, hvilket er
>forfriskende. Efterhånden lød Bond-sangene lidt for ens og blev lidt for
>kedelige.

Men et kendingsmærke og det hører, for mig, med til netop 007-film.
Det er én af de film hvor jeg, også, glæder mig til at høre
titelmelodien samtidig med de typisk flotte billeder. Det er sq ovre
med det efter denne melodi. Øv, øv og atter øv.

> [...]
>unge tunger nævnte for nylig for mig, at den nye Bond-film vist nærmest
>bliver solgt klip for klip til firmaer, så de kan profilere deres produkt

Jamen du er jo så glad for det forfriskende nye

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-10-02 14:08

In an article of 11 Oct 2002 Morten Bowman Hansen wrote:

> Så du har aldrig brudt dig om "Bond-sounden"?

Jeg siger ikke, at jeg aldrig har brudt mig om Bond-sounden. Men som jeg
skrev: "Ja, den lyder ikke som den sædvanlige Bond-kloning af nummeret,
hvilket er forfriskende. Efterhånden lød Bond-sangene lidt for ens og blev
lidt for kedelige."

> For det har den absolut ikke.

Det kan vi nemt blive enige om.

> [...]
> titelmelodien samtidig med de typisk flotte billeder. Det er sq ovre
> med det efter denne melodi. Øv, øv og atter øv.

Hehe... jeg synes det er dejligt. Hurra, hurra og atter hurra.

> Jamen du er jo så glad for det forfriskende nye

Så absolut, men det er jo ikke sikkert, at jeg føler, at en Toyota-reklame
er forfriskende nyt.

--
Uffe Holst

Fra : Flemming

Dato : 10-10-02 22:05

On Thu, 10 Oct 2002 22:36:49 +0200 "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote in dk.kultur.musik:

> [...]
> Hmm.. det er nok den hidtil ringeste Bond sang hidtil. Jeg vil ikke sige at

Da jeg hørte den første gang kunne jeg heller ikke lide den, nu synes jeg
at den er ret god.

> men det er IKKE en sang der egner sig til en Bond film.

Det er jeg ikke enig i, IMHO er det en perfekt sang til en 007 film.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Ingrid

Dato : 11-10-02 08:20

> [...]
> Bond film. Den lyder nøjagtig ligesom Music, som selv samme Madonna lavede
> for nogle år tilbage. Der er så bare tilført et par strygere og en ny

Jeg er helt enig, jeg synes også at det er den ringeste Bond sang, og var
lidt overrasket at den overhovedet er blevet valgt. Så ku' de da bedre have
spørgt Swan Lee !

I.

Fra : Peter G

Dato : 11-10-02 22:29

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote:

> Jeg er helt enig, jeg synes også at det er den ringeste Bond sang, og
> var lidt overrasket at den overhovedet er blevet valgt. Så ku' de da
> bedre have spørgt Swan Lee !

Hvad med Steffen og Co?

"Vi nægter pure at lave titelsangen til den film. Alene titlen er jo for
kedelig, Herre Jemeni. Hvis vi så heller ikke må bruge Peter Brixtofte i
teksten er det helt udelukket. Det er simpelthen over kanten af småt
brændbart."

[Sorry ;)]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Recommended Album Of The Moment:

Fra : Peter Theglev

Dato : 11-10-02 10:47

d. 10/10/02 22:36 skrev zcully på zcully@hotmail.com i artiklen
3da5e4e6$0$11445$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> for nogle år tilbage. Der er så bare tilført et par strygere og en ny text.
>
> Forhåbentlig mixer de den lidt anderledes til åbningen på filmen?

Fuldstændig enig - et helt igennem talentløst nummer, der -som du siger-
lyder fuldstændig som Music. Hvor er John Barrys umiskendlige
Bond-fingeraftryk?

Øvv

Peter

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-10-02 12:16

wrote:

> [...]
>for nogle år tilbage. Der er så bare tilført et par strygere og en ny text.
>
>Forhåbentlig mixer de den lidt anderledes til åbningen på filmen?

Helt enig. Det er et udemærket nummer men ikke til 007 imo.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per.K

Dato : 11-10-02 19:09

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
text.

> Forhåbentlig mixer de den lidt anderledes til åbningen på filmen?

Jeg troede at den kedeligste var den video de lavede til Licence to kill.
Men så også pga nummeret.

Venligst Per