indbyggede rammer !
Fra : varde

Dato : 10-10-02 20:59

Hej NG.

Hvis man har en side med indbyggede rammer, kan man så risikere at
søgemaskinen finder "kun" den, uden at man ser resten af siden. f.eks. menu
o.s.v. ?

Hvis ja, hvad gør man så ?

Søren

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-10-02 21:10

"varde" <varde@os.dk> skrev...
> Hvis man har en side med indbyggede rammer, kan man så risikere at
> søgemaskinen finder "kun" den, uden at man ser resten af siden. f.eks.
menu
> o.s.v. ?

Hvis du med "indbyggede rammer" mener almindelige rammesider (frames), så
ja - og det kan forhindres ved at man benytter et metatag på sin index-side,
der fortæller søgerobotter mv., at kun denne side skal indekseres -
metatagget ser således ud:
<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">

Hvis du i stedet mener Inline frames, så må jeg være dig svar skyldig, for
jeg kender ikke funktionen...

Mvh. Camilla

Fra : varde

Dato : 10-10-02 21:39

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">
>
> Hvis du i stedet mener Inline frames, så må jeg være dig svar skyldig, for

Nej det er ikke frames, men indbyggede rammer..

Søren

www.la-staalteknik.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 10-10-02 21:57

> Nej det er ikke frames, men indbyggede rammer..

Som Camilla spørger, hvad er indbyggede rammer. Taler du om IFrames?

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-10-02 22:25

"varde" <varde@os.dk> skrev...
> Nej det er ikke frames, men indbyggede rammer..

Ok - har kigget på din side - ja, du vil risikere, at en søgerobot
indekserer dine undersider alene (fx kontor.htm - tror jeg nok en af dem
hedder...) - især fordi du har metagget "Index-follow" og ikke "nofollow",
som jeg skrev om i den tidligere mail.
Funktionen ligner fuldstændig almindelige rammesider.

Hvis du ikke ønsker indeksering af undersiderne alene, så kan du vælge at
indsætte metatagget (og håbe på, at det bliver overholdt - hvis siderne
allerede er indekserede kan der gå lang tid før de bliver slettet...) eller
at lave menuen med SSI i stedet - dvs. du laver og vedligeholder en menu,
som så inkluderes på alle sider, og dermed helt undgå rammerne - men med
samme funktioner.

Mvh. Camilla