Motering af GPS
Fra : Poul Kongsfelt

Dato : 26-02-01 02:37

Jeg hare købt en Garmin GPS 128 med intern antenne.
Jeg er kommet i tvivl om det har nogen betydning, m.h.t. til modtagelse fra
satelitter, hvis jeg monterer den på skottet. Der er et lille udhæng på
båden, så antennen har ikke fri udsyn til alle sider.
Skal jeg evt. bytte den med en med ekstern antenne istedet?
Håber nogen kan hjælpe.

M.V.H.

Poul

Fra : Leif Sørensen

Dato : 26-02-01 11:49

Hej

Jeg har i et par år haft en Garmin 128 monteret i min motorbåd. Den sidder
på en bøjle i styrehuset. og er således lukket inde på 3 sider (alle fire
sider, når kalechen er lukket. Jeg har også prøvet at lege med den
derhjemme, indendørs på mit værelse - og så er den garanteret lukket inde på
alle fire sider.
Der har aldrig været problemer. Den finder fint satelitterne - og så er man
fri for at trække ledning o.s.v.
Hvis du er i tvivl, kan du jo blot tilslutte el, og så have GPS'en liggende
løst - evt. holde den op, hvor du har tænkt dig at montere den - så opdager
du hurtigt, om der er problemer.

God arbejdslyst

Leif

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-02-01 22:16

Jeg har lige monteret en i min fars båd hvor den sider i cocpittet med tag
hen over og den externe antenne liggendet i forruden. det fungere bare. så
monter du bare den skal nok virke

Hilsen Jørgen

Fra : knud

Dato : 27-02-01 21:36

Min Garmin 128 virker fint under dæk

hilsen Knud

Fra : Jan Kristiansen

Dato : 12-03-01 19:28

--------------4BFAF17D6E343CA0BA14C4A2

Hej,

Lidt udenfor emne, men så de mange svar fra folk med garmin GPS128.

Er der mulighed for tilslutning af extern antenne på den GPS128, der har
indbygget antenne (hvis man på et senere tidspunkt finder udaf at det
måske var en bedre løsning). Har ikke kunne se dette udfra Garmin
manualen.

-Jan Kristiansen
--------------4BFAF17D6E343CA0BA14C4A2

begin:vcard
n:Kristiansen;Jan
tel;home:98145709
x-mozilla-html:FALSE
version:2.1
email;internet:jankristiansen@get2net.dk
adr;quoted-printable:;;Knud Rasmussens Vej 30=0D=0A9210 Aalborg S=F8;;;;
fn:Jan Kristiansen
end:vcard

--------------4BFAF17D6E343CA0BA14C4A2--

Fra : Leif Sørensen

Dato : 13-03-01 12:16

Nej - men en extern antenne er heller ikke nødvendig, den indbyggede
fungerer jo - som det fremgår af ovenstående - ganske fortrinligt.

Leif

Fra : BHR

Dato : 14-03-01 22:35

Den nye model med indbygget antenne har en ny bagkasse, og har skiftet navn
fra Garmin 126 til Garmin 128.
Jeg mener godt bagkassen kan aftages, og en extern antenne sættes i, hvis
GPS'eren skal monteres på et skot.
Bent Høgh-Rasmussen