indbosum på forsikring
Fra : Per Olsen

Dato : 10-10-02 20:48

Hej NG.

Jeg er ved at tegne en campingvognsforsikring til vores Adria fra ´91.

Jeg er blevet spurgt om en indbosum, som vist skulle inkludere forteltet.
Hvad "plejer" sådan en at ligge på...

Vi har hverken TV, video eller spa i vognen. Der er et bord med 4 stole,
forteltet, en varmeblæser og diverse bestik mm.

-Jeg behøver selvfølgelig ikke et præcist beløb, men hvad har andre ?

-Jeg ved også godt at det er meget forskelligt hvad folk har i vognen, men
prøv alligevel.

-Nej vi er ikke fastliggere.

- ja, jeg ved godt at de ting vi tager med os på tur, som ikke ligger fast i
vognen, er dækket af hjemmets indboforsikring.

(Jeg håber ovennævnte linier tager højde for de evt. senere spørgsmål )

Mvh. Per Olsen.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 11-10-02 00:30

Min forsikring på Campingvognens indbo er 15.000 kr.
Du skal være meget på vagt når du tegner forsikring, forsikringspræmien samt
selvrisikoen er vidt forskellige endda i det samme forsikringsselskab, det
opdagede jeg her for kort tid siden da jeg havde min første skade.

Vi tegnede selvfølgelig forsikring da vi købte vores første CV. for 7½ år
siden, prisen var rimelig, selvrisikoen ikke voldsom og i de 3 år vi havde
denne CV var der en lille stigning i både præmie og selvrisiko. For 4½ år
siden skiftede vi CV`en ud til en større og dyrere, forsikringspræmien og
selvrisikoen steg noget, men var stadig acceptabel. De sidste 4 år er begge
beløb steget så jeg var ved at overveje at skifte selskab, på det tidspunkt
var den årlige præmie på 2031 kr. og selvrisiko var samme beløb. Da vi fik
en skade på forteltet og afleverede det til forhandleren kom vi til at tale
om selvrisikoens størrelse, han (forhandleren) troede jeg "tog gas" på ham
da jeg nævnte størrelsen af min selvrisiko.

Det viste sig at hvis jeg købte en fabriksny vogn i samme prisklasse og
størrelse som min nuværende CV, ville jeg få en forsikring der var 1801 kr.
årlig, en selvrisiko på 1200 kr. og 5000 mere i indbo, dette skrev jeg og
meddelte forsikringsselskabet, og indgav en klage over at jeg skulle betale
så meget i forhold til andre. Forsikringsselskabet meddelte mig at der var
nogle af deres kunder der betalte samme priser som jeg, og at det nok var
folk der ikke havde skiftet deres CV inden for de sidste år. Jeg blev ret
vred og meddelte dem at enten fik jeg samme priser som de fleste andre eller
jeg fandt et andet selskab.
Straks fik jeg min forsikringspræmie nedsat, selvrisikoen ændret så den blev
831 kr. mindre og da den nye police kom kunne jeg se at jeg også havde fået
5000 kr. mere på til dækning af mit indbo i vognen.

Dette for at fortælle at også CV forsikringer er en Jungle, selv hos det
samme selskab.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen.

Fra : PHK

Dato : 11-10-02 14:27

"Bente Jørgensen" <Bente.Jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
betale
> så meget i forhold til andre. Forsikringsselskabet meddelte mig at der var

Hvilket selskab er det?

--
_
|_|

Fra : Gismo

Dato : 10-10-02 23:35

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket selskab er det?

Jeg tror det er trekroner, det minder meget om minde forsikringsbetingelser.
Jeg forstår dog ikke al den energi der bruges på at sammenligne priser,
der er ofte så stor forskel i policerne. at man kan ikke umiddelbart kan
sammenligne
forsikringer på prisen.
Jeg vil heller ha' betalt en lille smule for meget i forsikring end at stå
og mangle dækning
det er småpenge vi snakker om.

Gismo

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 13-10-02 02:13

> Jeg tror det er trekroner.

Det har du ret i!

> Jeg forstår dog ikke al den energi der bruges på at sammenligne priser,
> der er ofte så stor forskel i policerne. at man kan ikke umiddelbart kan
> sammenligne
> forsikringer på prisen.

Det var faktisk ikke det den konkrete sag drejede sig om -men forskellige
priser for helt enslydende policer i det samme forsikringsselskab.

Jeg ønskede bare samme priser som de fleste andre betaler i det
forsikringsselskab vi er forsikret i.

Jeg vil heller ha' betalt en lille smule for meget i forsikring end at stå
> og mangle dækning

Forsikringsbetingelserne og dækningsgraden er nemlig den samme uanset om det
var til den lave pris/selvrisiko, eller det var den høje jeg betalte.

> det er småpenge vi snakker om.

Det er det måske for dig, men bestemt ikke for mig .

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Per Olsen

Dato : 11-10-02 16:46

Vi har fået tilbud på forsikringen. Den vil koste 938,- (+ div. porto og
andre gebyrer...) Indbodækningen er på denne forsikring 6000,- og
selvrisikoen er ca. det halve. Jeg har aldrig prøvet at købe et fortelt (det
var nemlig med) så jeg har ikke nogen ide om hvad sådan et koster.
Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået stjålet et fortelt, men i tilfælde
af brand el. lign. vil det jo være rart nok at det også er dækket.
Almindeligt indbo (tøj mv.) er jo dækket af hjemmets indboforsikring.
Da vognen jo er "opmagasineret" det meste af året, er risikoen for skader
o.a. ikke så overvældene stor, og jeg vil derfor hellere have en højere
selvrisiko og en lavere præmie, selvom der selvfølgelig skal være en balance
i tingene.
Så egentlig burde spørgsmålet nok have været, hvad koster et fortelt ? Det
er jo det, der er dyrest. Der er jo ikke grund til at betale ekstra for en
dækning på 20.000 hvis man alligevel kun har værdier for 5.000

(sikke dog en lang smøre det endte med, jeg håber meningen er forståelig
)

Hilsen Per.

Fra : RL

Dato : 11-10-02 19:50

Hvilket selskab var det mon???

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-10-02 20:08

"RL" <liine@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket selskab var det mon???

Sandsynligvis ikke et middagsselskab!

Hvis du nu fulgte disse enkle og fornuftige råd om citatteknik, da
ville det være meget lettere at hvad du egentlig svarer på, og de
enkelte indlæg vil ej heller svulme op i astronomiske størrelser.
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

På forhånde tak!

Se mit forsøg med min nye web-side :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering!

Fra : Mr. Camping

Dato : 12-10-02 13:53

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du nu fulgte disse enkle og fornuftige råd om citatteknik, bla bla
bla.........

GET A LIFE

Fra : PHK

Dato : 12-10-02 15:55

"Mr. Camping" <xxxxx@ping.dk> skrev i en meddelelse

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> bla.........
>
> GET A LIFE

Jeg tvivler på du nogen sinde bliver Mr. Camping med den attitude du lægger
ud med.

Jeg tvivler endda på du er campist.

--
_
|_|

Fra : Per Olsen

Dato : 12-10-02 18:14

Kunne I ikke være så venlige at svare på spørgsmålet istedet for at skændes
om ret så ligegyldige ting.

Hilsen Per.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-10-02 18:29

> Kunne I ikke være så venlige at svare på spørgsmålet istedet
> for at skændes om ret så ligegyldige ting.
>
> Hilsen Per.

Er det for husfredens skyld at du svarer oven over det du citerer, for
det er da ikke til at vide præcist hvad du svarer på, med den
citatteknik du, og et par andre gør brug af

Jow, vi vil da gerne svare - når du lærer at citere og svare efter de
gældende retningslinier, for ellers ved vi jo rent faktisk slet ikke
hvad det er du har svaret på!

FUT dk.admin.netikette

Fra : Mr. Camping

Fra : PHK

Dato : 13-10-02 12:22

> [...]
> dig og den religøse halvfætter, og de 762 af dem var det sædvanlige brok
> over andre med citat oven over eller nedenunder.

Jeg har set 2 svar fra dig og de har intet med camping at gøre.

> Kun 3 af dem var rimeligt fornuftige svar (forkerte godt nok, men lad det
nu
> ligge). Mon ikke det er en sag for: abuse@post.tele.dk.

Jamen jeg synes da at du skulle prøve.

--
_
|_|

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-10-02 16:38

"Mr. Camping" <xxxxx@ping.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Tvivl du bare,
> men de ville sgu være rart hvis du og din semiprofessionelle
> forkyndelsesprædikant skred ud af nyhedsgrupperne med
> jeres ævl og kævl og så lod os andre besvare spørgsmålene.

Har du gjort andet end brokke dig i denne gruppe? Har du besvaret blot
ét eneste spørgsmål sagligt og seriøst? - Du burde feje for din egen
dør, inden du begynder at smide skidt efter andre

Nå du kunne ikke dy dig for en nedladende tone over at jeg vedkender
mig at være kristen. DET fortæller alt om dig! Kan du ikke argumentere
på en sober måde om det aktuelle problem, kan jeg jo altid skride til
at forsøge at nedgøre "modstanderne" med en latterliggørende holdning!

Og så er det fuldt ud tilladt at reklamere for sine hjemmesider, og
stort set alt muligt andet, i sin signatur. Og du har ikke set mig
overhovedet forsøge at prædike det kristne budskab i denne gruppe, så
dine insinuationer er helt hen i vejret. Du er ganske enkelt langt,
langt under lavmålet!

Det er holdninger som den du her lægger for dagen, der er med til at
ødelægge den gode stemning i et utlal af grupper.

Nybegyndere der begår fejl, er der intet i vejen med. Langt de fleste
har viljen til gerne at ville gøre det rigtigt, og de er enormt flinke
til at tage ved lære. Og selvfølgelig tager det lidt tid at få det
hele lært.

Men folk, som dig der ikke har andet at lave, end at brokke sig over
at der er nogle der gerne vil hjælpe nybegynderne til rette, er
faktisk dem der skaber den dårlige stemning og er kraftigt medvirkende
til at ødelægge overskueligheden over gruppernes indhold.

Og forøvrigt kan jeg ikke tage dig særligt seriøs når du kun ønsker at
fremtræde anonymt her i gruppen.

FUT til skraldespanden, hvor den slags hører hjemme!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 14-10-02 08:55

> [...]
> ligge). Mon ikke det er en sag for: abuse@post.tele.dk.
>
> Derfor vil jeg holde fast i, at I skulle få jer et liv i stedet for at

Jeg bliver harm over mennesker som dig, der begynder at bedømme folks
holdninger udfra, hcad du ikke bryder dig om, denne NG drejer sig om
camping, og at han i signaturen har henvisninger til sine interesseområder,
er vel ikke værre end når en lystfisker, nudist eller en slægtsforsker
henviser til deres hjemmesider.

Jeg vil ikke påstå, at hans rettelser ikke irriterer mig, men på en anden
måde har han jo ret, tit og ofte.

Men jeg hentyder ikke til folks overbevisning om hvad jeg mener, fordi at
tro, og det behøver jo ikke at være religionen alene, det kunne jo være
politisk tro, og fordi jeg måske er borgelig er en socialdemokrat ikke et
udskud.

Undskyld A. Falck, dette har ikke noget med camping at gøre, blev bare vred
over mister campings udgydelser.

M. V. H.

K. H. Hansen

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-02 11:41

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Undskyld A. Falck, dette har ikke noget med
> camping at gøre, blev bare vred over mister
> campings udgydelser.

Du behøver slet ikke undskylde, - for jeg er da så enig med dig!

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-10-02 12:50

"Mr. Camping" <xxxxx@ping.dk> wrote in message

> Med guddommelig hilsen
>
> Mr. Camping

Sikken et fjols!

Ploink!

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-10-02 18:29

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> bla bla bla.........
>
> GET A LIFE

Ja når du, og andre bliver voksne, og gider sætte jer ind i
netikettereglerne.

Nybegyndere der gør fejl, er det let at have med at gøre! Folk der
ikke gider lære, og ikke gider gøre brug af de gældende
retningslinier, er til stor gene i grupperne!

FUT dk.admin.netikette