Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvor sælger jeg et bedre digitalkamera?
Fra : enrico

Dato : 10-10-02 19:37

Jeg har prøvet i    dk.marked.privat.foto,    Den Blå Avis,
Goecker Proff. http://www.goeckerprof.dk

men 12.500 er for meget for en amatørs pengepung

Dette er selvfølgelig en skjult annonce , men også reelt ment.

Hvordan kommer man i kontakt med køberen til et 5 megapixel kamera?

-enrico

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-10-02 19:50

On Thu, 10 Oct 2002 20:36:43 +0200, enrico wrote:

> [...]
>
>Dette er selvfølgelig en skjult annonce , men også reelt ment.
>
>Hvordan kommer man i kontakt med køberen til et 5 megapixel kamera?

5.000 er budt, jvnf. min posting tidligere på dagen

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : enrico

Dato : 10-10-02 20:56

Ja man kan jo altid forære det væk

men jeg mener prisen er rimelig. Et nyt koster immervæk 16.000

-enrico

Fra : ole thofte

Dato : 10-10-02 21:32

"enrico" skrev

Ja man kan jo altid forære det væk

> men jeg mener prisen er rimelig. Et nyt koster immervæk 16.000

Du mener, 14.500 kr $-)

OT

Fra : Søren Blom

Dato : 11-10-02 00:32

"ole thofte" <ole.thofte@tdcadsl.dk> skrev

> Du mener, 14.500 kr $-)

Du kunne jo fortælle hvad det var for et, så længe jeg ikke ved det, så er
vil jeg ikke give en dag over 5000 kr. da 5 millioner pixel.
Du vil aldrig kunne få ret meget mere end 65% af din egen indkøbspris og du
skal længere ned hvis du vil sælge det til en forhandler eller en prof.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : KASO

Dato : 11-10-02 07:25

"enrico" skrev d. 10-10-02 19:37 dette indlæg :
> [...]
>
> Dette er selvfølgelig en skjult annonce , men også reelt ment.
>
> Hvordan kommer man i kontakt med køberen til et 5 megapixel kamera?

Man sænker prisen!

Find laveste nypris idag - tænk så, hvad en fotohandler kunne finde på
at sælge et brugt til (det skal være "nogle tusinde" under laveste
nypris) - divider prisen med 2 - så har du den pris en forhandler vil
give. Din pris skal så ligge mellem forhandlerens købs- og salgspris
(brugt) - så burde prisen være rimelig. Er efterspørgslen lille, må du
sænke prisen yderligere (tænk på at en privat hellere vil købe et sted,
hvor de får garanti/reklamationsret (og gerne 2 år).

http://www.kandu.dk/

Fra : [8210] Lars

Dato : 11-10-02 07:58

"enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Dette er selvfølgelig en skjult annonce , men også reelt ment.
>
> Hvordan kommer man i kontakt med køberen til et 5 megapixel kamera?

Hvad med at skrive hvilket digitalkamera du taler om- så vi kan vurdere om
din pris er realistisk?

PS: 5 Megapixels imponerer ikke længere.....:))

Mvh

Lars

Fra : enrico

Dato : 11-10-02 14:22

Man må jo ikke avertere i denne gruppe, men læs i dk.marked
..privat.foto at det er et Olympus E20P

Fra : ole thofte

Dato : 11-10-02 15:35

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man må jo ikke avertere i denne gruppe, men læs i dk.marked
> .privat.foto at det er et Olympus E20P
> -enrico

Dvs. 65% af 14.500 kr = 9.425 incl moms.

vh OT

Fra : enrico

Dato : 11-10-02 17:35

Er det et bud?

-enrico

Fra : ole thofte

Dato : 14-10-02 10:43

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev >
Er det et bud?

Nej, man må ikke handle i NG'en her! Det var blot en anvendelse af et af de
tidligere forslag på dit kamera. Hvis jeg anvender det på mit eget er sagen
mere kompliceret, fordi Epson 3000Z er udgået; ligeledes efterfølgeren
3100Z, der dog stadig kan købes til ca 7000 kr. Det sidste skulle så sælges
brugt for 4-4500 kr og mit eget skulle gå for måske 3-3500 kr. Det ville
jeg bestemt ikke sælge for, men foretrække at have et reservekamera, hvis
jeg skulle finde på at opgradere om 1 år eller flere. Samme vanvittige tanke
som iforb m komputeren, hvor jeg har købt ny ca hvert 4. år og beholdt de
gamle apparater til mindre krævende opgaver. Jeg er nu ved at drukne i gamle
komputere, skal siges. Niels Ebbesen har nok ret i, at man må acceptere et
værdifald på ca 30% årligt og så glæde sig over, at brugsværdien ikke
nødvendigvis falder så hurtigt. Hvis man ser i den blå avis er det typisk,
at PC'ere tilbydes til urealistisk høje priser, fordi det er svært at
acceptere at sælge en PC man har købt for 1,5 år siden til 10 kkr for måske
5 kkr!
vh Ole Thofte

Fra : Peter Dahl

Dato : 11-10-02 17:39

> [...]
>
> Dette er selvfølgelig en skjult annonce , men også reelt ment.
>
> Hvordan kommer man i kontakt med køberen til et 5 megapixel kamera?

Prøv på www.qxl.dk - der kan du sætte en mindstepris på hvad du vil sælge
for.
Peter