Jane Goodall's Chimpanzees
Fra : Philm.dk

Dato : 10-10-02 17:26

Så er der igen en ny omnimaxfilm i Tycho Brahe Planetarium. Denne gang
udfyldes det imponerende format af biologen Jane Goodall og hendes passion
for chimpanser. Vi følger en chimpansefamilie, der ligesom andre artsfæller
desværre er truet af udrydelse.

Filmen er ikke så interessant, som man kunne have håbet, helt uforstående
står man i forhold til, at filmen er blevet indspillet i det store, dyre
omnimaxformat, hvor den efter philm.dks mening ikke hører hjemme.

--
venlig hilsen
Tobias Lynge Herler

www.philm.dk

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 10-10-02 22:40

Ok den er da meget pæn.

MVH Anders ( der har lavet lyden til filmen )!!!!!

Philm.dk <tobias@philm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cThp9.1265$f43.1659@news.get2net.dk...

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 10-10-02 23:16

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> enriched usenet
with:

> Ok den er da meget pæn.
>
> MVH Anders ( der har lavet lyden til filmen )!!!!!

Det er dig, der laver chimpanse-lydene?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Nu med Win32 igen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 13-10-02 22:32

> Det er dig, der laver chimpanse-lydene?

Grineren. Næh jeg er såmend lydtekniker og laver alle planetariets film (
lyden altså ). Primært i Toronto eller L.A.

MVH Anders

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-02 08:44

"Philm.dk" <tobias@philm.dk> wrote in message
> Filmen er ikke så interessant, som man kunne have håbet, helt uforstående
> står man i forhold til, at filmen er blevet indspillet i det store, dyre
> omnimaxformat, hvor den efter philm.dks mening ikke hører hjemme.

Den meget aristokratiske baronesse Goodall's antrpologi udfra dyrepsykologi
er faktisk banebrydende og Nietzschesk.
Det ønskes skjult - derfor bringes filmen ikke på DR men helt upassende som
omnimax-film.

Tilsvarende med asiatiske film, fx "Yi yi" som netop et kommet på video,
hvilket viser at man ikke går efter profit, men efter
fordummelse/fordrejning.

Filmen er god samfundsbeskrivelse og familie-intrige a la Henrik Ibsen for
de få danskere der er positivt interesserede i konfuzianerlandenes kultur.

Også Kurosawa-film som ingen japaner gider se, er del af asian-bashing
strategi.

Jeg mindes engang DR havde løjet groft mod atomkraft-tilhængere og retten
tvang dem til at bringe berigtigelse. Det gjorde de, men samtidig lod en
speakeren højtlæse monotont en kronik af chefen for dem, der havde vundet
retssag over DF - så det blev kedeligt og uforståeligt. En smartere end
Goebbels propaganda facon, når man har uret, men vil hjernevaske danskerne
til at tro på godhedsindustriens løgne

Lån på Handelshøjskolens bibliotek japanske TV-programmer, hvis du ikke har
satelitmodtager der kan trække japansk TV ind, og erfar at kulturen er så
avanceret og intellektuel som vor - men uden vor hang til vold og
rethaveriskhed/forurettelse/hævn.

Men video-butikker har kun "Battle Royal" og "Brother" , der giver et
atypisk indtryk udfra de unges manga-kultur, som er så virkelighedsfjern som
porno er i alle lande.

Den virkelig vise er den der forstår/
At forstå også det som han ikke forstår. Piet Hein