Hjælp til CSS og HTML!
Fra : Faxe

Dato : 10-10-02 17:25

Hej Alle

Hvordan kan det være at jeg på adressen:

http://www.faksebadminton.dk/test/links.html

ikke får scroll-panel, men siden bare bliver højere??

(sammenlign evt. med http://www.faksebadminton.dk/test/index.htm)

/Faxe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-02 18:38

Thu, 10 Oct 2002 18:25:07 +0200, skrev "Faxe"
<jademutter@hotmail.com>:

>ikke får scroll-panel, men siden bare bliver højere?

Hvis du tænker på table width="755" height="395"
og den bliver højere end 395, så skyldes det to ting.

En tabel vil altid udvide sig når indholdet fylder mere end den
angivne størrelse og det kan man ikke lave om på.
Ligeledes kan man ikke lave scroll på en tabel og table height er
ikke gyldig html (omend det ofte fungerer)

Undlad at sætte en højde på tabellen.
Smid indholdet ind i en <div> med den angivne bredde og højde og
sæt overflow: auto på.

indhold

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-02 18:41

<jademutter@hotmail.com>:

>Hvordan kan det være at jeg på adressen:

til slut i cellen?

Det må da være rart at kunne undgå scroll, hvis det er muligt.
En enkelt <br> eller to for at få lidt luft må vel være nok?

Fra : Faxe

Dato : 10-10-02 19:06

Hej Knud

> indhold

Det har jeg jo netop også! Check evt. koden på
http://www.faksebadminton.dk/test/links.html

- Men skyldes det at jeg har en table i div?

> til slut i cellen?

For at se om der kom en scroll-bar!

/Faxe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-02 19:43

Thu, 10 Oct 2002 20:05:51 +0200, skrev "Faxe"
<jademutter@hotmail.com>:

>Det har jeg jo netop også! Check evt. koden på
>http://www.faksebadminton.dk/test/links.html

Jeg så det forkerte sted, men du har ikke nogen bredde og højde
på din <div> og du skal bruge overflow: auto, som jeg skrev i
eksemplet.
Ellers kommer der ikke scroll og tabelcellen udvider sig.

Prøv at smid en <div> ind her
<b>Fra denne side kan du komme i kontakt med:
>For at se om der kom en scroll-bar!
OK.

Fra : Faxe

Dato : 10-10-02 23:02

Hej Knud

> Jeg så det forkerte sted, men du har ikke nogen bredde og højde
> på din <div> og du skal bruge overflow: auto, som jeg skrev i
> eksemplet.

Jeg HAR defineret height og width og overflow, men i et eksternt stylesheet!

/Faxe

Fra : Faxe

Dato : 11-10-02 16:12

Hej Knud

Tak for hjælpen, men fejlen var en skrive/taste fejl!!

Jeg havde skrevet <div id"indhold"> i stedet for <div id="inhold">

Nu virker det!!!

/Faxe