Problem med IP-adresse
Fra : Mac

Dato : 10-10-02 14:25

Hej Alle,
Håber der er en der kan hjælpe !.

Jeg har følgende konfiguration:

15 IP Adresser fra 194.255.110.20 til 194.255.110.35
Cisco Router (IP 194.255.110.34)
Firewall (inside IP 192.168.1.1)(outside 194.255.110.23)(gateway
194.255.110.34)

Nu ville jeg gerne have en webserver på internettet, men ønsker ikke at have
den bag min nuværende firewall, så jeg har sat en switch på mellem router og
firewall og sat webserveren, firewallen, og routeren i switch'en, dette
virker også hvis man udefra vil se webserveren, men jeg kan ikke se den hvis
jeg er på internettet indefra netværket.

Mac

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-10-02 17:25

> [...]
hvis
> jeg er på internettet indefra netværket.

Kan du pinge www's public ip indefra? Har du styr på subnet mask på www?
Hvad er www's gateway? Kører du NAT på FW?

?/Kim

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 18:38

Jeg kan ikke pinge IP eller WWW indefra!
Køre NAT på FW og gateway er 194.255.110.34

Mac

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 18:43

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 18:51

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-10-02 19:11

> Jeg kan ikke pinge IP eller WWW indefra!
> Køre NAT på FW og gateway er 194.255.110.34

Og hvilken gateway konfigurerer du til dine klienter på indersiden? Den
burde jo være FW's LAN side (192.168.1.1).

Kan du overhovedet komme på internettet fra en klient?

/Kim

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 19:41

Er på internettet, og klienterne har gateway 192.168.1.1

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-10-02 19:56

> Er på internettet, og klienterne har gateway 192.168.1.1

Så må det jo være din Firewall der ikke kan se din web-server. Er de 2
systemer på eksakt samme net/subnet? Kan du pinge fra Firewall til
web-server?

/Kim

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 20:43

Samme subnet, firewall kan pinge web-serveren, men klienten kan heller ikke
pinge FW (outside)!

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 10-10-02 21:07

> Samme subnet, firewall kan pinge web-serveren, men klienten kan heller
ikke
> pinge FW (outside)!

Nu er jeg lidt forvirret. Sagde du ikke netop, at dine klienter var på (har
adgang til) Internettet?

Et dette din konfiguration:

Internet 0.0.0.0 <-> WAN router DMZ <-> WWW

\-> WAN firewall LAN <-> LAN klienter

Fra : Mac

Dato : 10-10-02 21:30

Det er også det der er lidt mærkeligt, jeg kan pinge firewall på inderside
men ikke ydersiden, alt hvad der er på efter firewallen kan jeg ikke pinge.
(Jo www adresser)

Klienterne kan gå på internettet.

> [...]
> adgang til) Internettet?
>
> Et dette din konfiguration:
>
> Internet 0.0.0.0 <-> WAN router DMZ <-> WWW

klienter