MS Windows
briani 27239
Xp er total langsom..
Fra : Wierd-Al

Dato : 10-10-02 14:09

Hej.
Håber nogle kan hjælpe med mit lille problem..
Min XP er meget langsom til at åbne filer og åbne Explorer og Outlook
Express..
Har opdateret via Windows Update men det hjalp ikke en disse...Nogen der kan
hjælpe?

Wierd-Al

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-10-02 14:23

Hej

Jeg synes også winxp er total langsom men jeg har kun 256 mb ram i maskinen.
Det er muligvis for lidt, da xp er meget krævende. I morgen skulle jeg gerne
modtage 512 mb, så det burde kunne løse problemet med ialt 768 mb.

Hilsen Poul

Fra : Tokyo Square

Dato : 10-10-02 17:55

Hej,

Prøv lige at opdatere din BIOS til tidsvarende og slå alle de services fra,
som du ikke bruger i det nuværende tidspunkt. Brug evt. et tweak program
f.eks. bl.a Tweak Pro 2.0 eller Customizer XP til at tweake din win XP med.

Vh,
Toki

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-10-02 19:42

Hej

Ok. tak for svaret

Jeg har opdateret bios til det nyeste og bruger allerede Customizer XP til
optimizer xp men synes stadigvæk xp er sløvt.
Og har også brugt Tweak Pro 2.0.
Nu får jeg de extra 512 mb i maskinen, så håber jeg at xp bliver en anelse
hurtigere.

Hilsen Poul

Fra : Henning Lund

Dato : 10-10-02 20:33

Poul Johannsen skrev:
> [...]
> Og har også brugt Tweak Pro 2.0.
> Nu får jeg de extra 512 mb i maskinen, så håber jeg at xp bliver en

Kan man egentlig ikke bruge for mange programmer i stil af de to heri
nævnte?
Jeg har aldrig brugt den slags programmer til nogle af vore maskiner som
kører med XP, jeg har ingen problemer med at det går for langsomt

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Henning Lund

Dato : 10-10-02 20:34

Henning Lund skrev:

> [...]

Glemte lige at den af vore maskiner som har mest ram er: 256 mb.

Fra : Svend Emil

Dato : 10-10-02 21:10

> Glemte lige at den af vore maskiner som har mest ram er: 256 mb.

Min maskine kører også upåklageligt med "kun" 256 MB Ram !!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-10-02 21:25

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev:

>Min maskine kører også upåklageligt med "kun" 256 MB Ram !!

Samme her.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-10-02 15:15

> [...]
> Express..
> Har opdateret via Windows Update men det hjalp ikke en disse...Nogen der

Hej
det kan du selv, ved at fortælle hvad for en pc du har.

Er det en 486 - alm Pentium - PII - PIII eller en P4
har du kun 32 mb ram eller hvad ??????
Det er ikke nemt at hjælpe folk der ikke fortæller
hvad pc de har, når de har problemer....

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 15:15

Wierd-Al skrev:

> Håber nogle kan hjælpe med mit lille problem..
> Min XP er meget langsom til at åbne filer og åbne Explorer og Outlook
> Express

Min Outlook Express og Outlook er også blevet langsommere til at åbne
efter at jeg har installeret SP1, men det er kun første gang jeg åbner
programmerne efter en genstart. Når de først har været åbnet een gang,
så åbner de med det samme, indtil maskinen igen har været genstartet.
Hvofor aner jeg ikke. Muligvis har jeg efterhånden for mange e-mails i
mine foldere inde i Outlook og Outlook Express, men jeg ved det ikke.

Mht. åbning af filer så kører det med nøjagtig samme hastighed her
som i f.eks. Win2000 og det er med det samme jeg klikker på filerne,
så det undrer mig lidt. Er du sikker på at dine diske kører UDMA?

Madsen.

Fra : Wierd-Al

Dato : 10-10-02 20:23

Det er jeg sikke på....XP kører på en P4 - 512mb ram - 40GB HD Ultra ATA 100

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-10-02 20:58

> Det er jeg sikke på....XP kører på en P4 - 512mb ram - 40GB HD Ultra ATA
100

Nu ved jeg ikke lige hvad du svarer på da du quotefucker i stor stil.......
Tjek evt. min signatur.

Men det jeg har gættet mig frem til, er at du svarer på om den kører DMA
enabled... det er ikke sikkert den gør det, bare fordi din hardware
understøtter det. Tjek opsætningen af dine IDE Channels under
enhedshåndtering.

Martin L. Johansen
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html