MS Windows
briani 27239
Email-overførsel til ny pc med winXP
Fra : Søren Midtiby

Dato : 10-10-02 14:05

Hej.

Jeg har fået en ny pc med winxp. Det kører fint.

Jeg har overført alle mine data og programmer fra den gamle pc med
"Guiden til overførsel af filer og indstillinger", der følger med winxp.

Problem:
Når jeg beder om at få OE overført, kommer kun gamle emails, som er over et
år , med og ikke de nyeste.

Jeg har prøvet flere gange.

Er der rod i mine email-filer?

Har nogen et forslag?

mvh

Søren

Fra : meiland

Dato : 10-10-02 15:07

Hej Søren !

Her er et low-tech råd. Jeg går ud fra at du ikke har opdateret din
gamle pc.

Prøv at trække dine mail ud i en mappe på f.eks. skrivebordet, diskette
eller hvad du ny har. På den nye pc, trækker du dem over i den nye OE.

Det bør virke, virker tivertifal på Win98SE.

Held og lykke

/Meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Midtiby

Dato : 10-10-02 22:06

Tak for interessen, men hvordan gør jeg det sådan helt konkret.
Jeg har prøvet med exportér-funktion, men det hjalp mig ikke.

mvh

Søren

Fra : meiland

Dato : 11-10-02 08:48

Hej Søren !

1: Put en diskette i dit diskette drev på den gamle pc
2: Start OE og stifinder
3: Markér (klik) på en eller flere mail i OE´s indbakke. Du kan vælge
flere, hvis du holder CTRL-tasten nede.
4: Højreklik og hold knappen nede, på en af de markerede mails. Træk
(flyt) musen over på stifinder, hvor du peger på diskettedrevet og slip
museknappen. Vælg kopier.

Gør det samme bare omvendt på den nye pc.

Hvis du har samme emne på flere mail, giver det lidt problemer. Flere
dokumenter med samme navn placeret samme sted - dur ikke.

Jeg håber, at det lykkes for dig

/Meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Edmund

Dato : 11-10-02 13:45

Søren Midtiby wrote:
> Tak for interessen, men hvordan gør jeg det sådan helt konkret.

Du skal markere dine mails og trække dem med musen over i en mappe på
skrivebordet eller stifinder

> Jeg har prøvet med exportér-funktion, men det hjalp mig ikke.

Hvis du har mulighed for det, skal du importere fra den nye XP

Det er vel ikke datosortering i OE der er i omvendt orden når du har
brugt "Guiden til overførsel af filer og indstillinger" Sådan at de nye
mails kommer til at stå for neden

--
Mvh Edmund

Fra : Søren Midtiby

Dato : 14-10-02 09:26

Tak for hjælpen til jer begge

Det virkede fint, bortset fra, at mails med samme titel overskrev hinanden,
men jeg fik da det meste med over.

mvh

Søren.