Default submit
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-10-02 11:29

Hejsa

Jeg har en form med en masse knapper i - en af dem er "opdatér" og resten
er "slet denne linie". Knappen til opdatering er det sidste element i
formen.

Kan jeg på en eller anden måde definere at opdatér-knappen er den der
bliver brugt, hvis brugeren bare trykker enter i et eller andet form-felt?

Mvh.
/Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-10-02 11:37

Thomas Lindgaard wrote in
<Xns92A37EC279857thomasitsnedkerendk@212.54.64.135>:
> Kan jeg på en eller anden måde definere at opdatér-knappen er den der
> bliver brugt, hvis brugeren bare trykker enter i et eller andet form-felt?

Nej. Men på serversiden kan du definere, at hvis ikke en af de andre knapper
er valgt, så er det funktionen "opdater" der skal køres.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Chrisser

Dato : 11-10-02 07:19

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg på en eller anden måde definere at opdatér-knappen er den der
> bliver brugt, hvis brugeren bare trykker enter i et eller andet form-felt?

Det kan jo laves med onkeyup-events og så en passende funktion i javascript
der tjekker for om det er entertasten der er aktiveret og derpå udfører det
samme som din opdater-knap.

MEN jeg synes umiddelbart det er en dum ide, jeg har i forskellige forums
prøvet at sidde og redigere mit indlæg, og pludselig er jeg åbenbart kommet
til at aktivere en tast der så har sendt mit ( langtfra færdige ) indlæg...
Det er ret irriterende.

Chrisser