Cannibal Holocaust
Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-10-02 10:45

Så denne opsigtsvækkende kultfilm i går...Kender nogle noget mere til
baggrunden, instruktøren eller har andre kommentarer? Står det til troende,
at den på et tidspunkt havde været den næststørste biografsucces efter ET i
Japan? Hvor mange lande har den været forbudt i? Har instruktøren vitterligt
fået bøder på $10.000 og $250.000 samt siddet i fængsel?

Personligt synes jeg faktisk den har nogle helt klare pointer!

Fra : Prankster Kineses

Dato : 10-10-02 11:28

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fået bøder på $10.000 og $250.000 samt siddet i fængsel?
>
> Personligt synes jeg faktisk den har nogle helt klare pointer!

Der står lidt her:
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/kannibalmassakren.html

Eller hvis du virkelig vil dykke dybere, kan du jo prøve "Cannibal Holocaust
and the Savage Cinema of Ruggero Deodato" af Castoldi, Fenton, Grainger

Også "Killing for Culture" og "See No Evil" begge af Kerekes & Slater kan
anbefales selvom de ikke udelukkende handler om "Kannibal massakren".

Kasper.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 10-10-02 13:22

> [...]
>
> Også "Killing for Culture" og "See No Evil" begge af Kerekes & Slater kan
> anbefales selvom de ikke udelukkende handler om "Kannibal massakren".

Yeps ... det er gode bøger der klart kan anbefales.

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke på Cannibal Holocaust som den
"oprindelige" Blair Witch Project ... hvis du ved hvad jeg mener??? ...
blot med en noget skræmmende pointe og en mere kompromisløs udførelse,
selv om pseudo-dokumentarismen altid er så gennemskuelig.

Dog kan jeg ikke helt lade være med at synes at mondo-scenerne med dyr
er noget svineri .... Det kan godt tage lidt af fornøjelsen ved disse
film væk fra mig. Ærgeligt at Lenzi, Deodato, Martino og co. ikke var
klogere.

mvh
Henrik

Fra : Prankster Kineses

Dato : 10-10-02 14:41

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> wrote in message
> [...]
> blot med en noget skræmmende pointe og en mere kompromisløs udførelse,
> selv om pseudo-dokumentarismen altid er så gennemskuelig.

Jeg har tit tænkt på præcist det samme. De finder jo ligefrem en efterladt
film, så det er næsten for tykt. Forskellen er bare at "Cannibal Holocaust"
rent faktisk har noget på hjertet, sådan på sin egen syge facon.
Markedsføringen minder også suspekt om hinanden. Noget med at sprede lidt
rygter (f.eks "Cannibal Holocausts" snuff rygter) og så lade pressen om
resten.

> [...]
> er noget svineri .... Det kan godt tage lidt af fornøjelsen ved disse
> film væk fra mig. Ærgeligt at Lenzi, Deodato, Martino og co. ikke var

Som stor elsker af mondo må jeg alligevel indrømme at netop traditionen med
dyremondo i kannibal/jungle-film bestemt ikke huer mig. Måske det kan
refærdiggøres hvis dyret bliver spist bagefter, men bare de ikke lider. Jeg
tror min personlige kvalmetærskel blev overskredet med "Le Sang des le
Bêtes" af Georges Franju.

Kasper.

Fra : Jesper

Dato : 11-10-02 10:38

Prankster Kineses <spam.me.senseless@spam.spam> wrote:

> [...]
> tror min personlige kvalmetærskel blev overskredet med "Le Sang des le

En forgangsmand med mange andre film, f.eks. "Yeux sans visage" (1959)
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Morten DH

Dato : 10-10-02 17:32

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse

Holocaust

Ok lader til vi har en kender her Ved du tilfældigvis om den rygtede
2'er kommer (fremgår af min Jungle Holocaust DVD's ekstra materiale under
Deodato filmografien)?

Og hvilken DVD release kan best anbefales? Jeg har selv den gamle version
fra EC og ved ikke om jeg skal købe remaster udgaven eller vente på den
amerikansk udgivelse der har været på trapperne længe...

Fra : Prankster Kineses

Dato : 10-10-02 21:36

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> fra EC og ved ikke om jeg skal købe remaster udgaven eller vente på den
> amerikansk udgivelse der har været på trapperne længe...

Jeg er ikke selv den store DVD versions-fetichist (er opfostret med 3.
gangs VHS kopier så jeg er ikke kræsen), men jeg har i min øresnegl fået at
vide at R1 udgivelsen fra Image Entertainment som kommer næste år skulle
være værd at vente på. Ellers skulle udgivelserne fra EC-Entertainment (R2)
være de p.t. bedste. Problemet er bare at første release er uklippet men
nusset, mens genudgivelsen er flottere, anamorf og jegskagidigskajeg, men er
til gengæld klippet.

Ellers er det jo Henrik Rytter som er DVD-release hajen her. Any comments?

Kasper.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 09:09

In article <3da5e4b2$0$79641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Prankster
> [...]

> til gengæld klippet.
>
> Ellers er det jo Henrik Rytter som er DVD-release hajen her. Any comments?

Ja .... som Kasper siger er det vel blot at vente på Grindhouses Reg.
1-udgave. Det er dem der står bag relanceringen af filmen i biograferne
i USA det sidste års tid. Rygterne vil vide, at de har fundet noget af
den forsvundne piranha-footage, men jeg vil se det før jeg tror det.

mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 11-10-02 10:46

> [...]
>i USA det sidste års tid. Rygterne vil vide, at de har fundet noget af
>den forsvundne piranha-footage, men jeg vil se det før jeg tror det.

Er 2 release af EC-Entertainment (R2) klippet !? :(
hvad mangler ?

mvh
Max

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 14:12

"Max" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er 2 release af EC-Entertainment (R2) klippet !? :(
> hvad mangler ?

Ja det har jeg heller ikke hørt noget om før nu?!?

Fra : Prankster Kineses

Dato : 11-10-02 16:42

"Max" <no@hotmail.com> wrote in message
> hvad mangler ?
>
> mvh
> Max

Igen får jeg at vide min høresnegl (eller også er det bare de fobandede
stemmer igen), at det skulle være en likvidering af 4 sekunders i "Road To
Hell" sekvensen. Men som sagt er det andenhåndsinfo, så jeg vil ikke lægge
hovedet (eller andre legemsdele) på blokken.

En af mine venner fortalte også lige at den originale hollandske VHS skulle
være en ret svedig version, og faktisk stå ret godt af en VHS at være.

Kasper.

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 14:11

> [...]
> i USA det sidste års tid. Rygterne vil vide, at de har fundet noget af
> den forsvundne piranha-footage, men jeg vil se det før jeg tror det.

Hmm jeg mente ellers at ha læst at den berygtede scene aldrig var filmet...

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 14:15

In article <ao6imb$582$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
>
> Hmm jeg mente ellers at ha læst at den berygtede scene aldrig var filmet...

Netop ... derfor ville det være underligt hvis nogle havde fået fat i
den. Så du tror ganske som jeg ikke på rygterne.

mvh
Henrik

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 14:45

wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
>
> Hmm jeg mente ellers at ha læst at den berygtede scene aldrig var filmet...

Se "scoopet" hos ikke altid lige pålidelige sexgoremutants her:
"Cannibal Holocaust will have a new hi-def digital video master from
the new film elements created from the restored negative. In addition,
digitally re-mastered sound with Riz Ortolani's score in full stereo
for the very first time. We've also got another tension-filled dueling
commentary track (a la Ferox) from Deodato and Robert Kerman, as well
as extended on-camera video interviews with both, plus the usuals like
extensive still gallery, multiple trailers, and another Necrophagia/Jim
VanBebber music video to anger and alienate everyone who isn't already
outraged by the film itself. And did I mention the lost piranha
scene??? Could it be..." (yes folk, you did indeed hear that right!!)"
http://www.sexgoremutants.f9.co.uk/spot10.html

Som sagt har Deodato selv udtalt at der aldrig er filmet nogen
piranha-sekvens så det må vi tage for gode varer. Men nogle rygter har
svært ved at dø så vær ikke forbavset hvis snakken dukker op endnu
engang. Mere spekulation her:

"Though forgetful about his own film experiences, Deodato has claimed
that the piranha scene was never shot. However, he's also claimed that
the scene was shot but subsequently cut during post-production. To
prove this point, we have been provided with the still that documents a
"never filmed" but staged sequence in the film. Staged but never
filmed?

Although there was a still photographer on the shoot of CANNIBAL
HOLOCAUST (Paolo Maria Cauicchioli), and though the photo is a
publicity shot (not a frame of 35mm film or a video capture), why would
the crew go to the trouble of setting up this shot without filming it?
Deodato says that the sequence was ultimately scrapped, but why then do
we hear mention of it?"
http://www.dark-waters.com/features/cannibal-holocaust-footage.htm

Endnu er der ikke kommer konkrete udmeldinger fra Grindhouse mht
specifikationer til deres DVD-release (jeg er ikke faldet over dem i
hvert fald ... måske andre har set dem?) så derfor er det ret
rygtebaseret hvad der vil komme på DVD'erne. Nogle der kender noger der
arbejder på DVD'en etc..... Ren mytedannelse a la The Blair Witch
Project Men der er lovet en pæn sjat ekstramateriale. Deres
netadresse er her: http://www.CannibalHolocaust.net/

Som Kasper nævnte det mangler der 5 sekunder på EC's anden udgivelse
mens den engelske release er klippet sønder og sammen:
"EC has made the film available both in a flat (non-16:9) uncut edition
and a remastered 16:9 transfer, though inexplicably the latter is shorn
of five seconds from the "Road to Hell" sequence. For the more easily
offended, the UK disc features a censored and essentially worthless
print excising most of the more extreme imagery"
http://www.mondo-digital.com/cannibalhol.html

Den amerikanske/canadiske release lader til at være en bootleg af ECs
DVD: http://www.dvddrive-in.com/reviews/a-d/cannibalholocaust.htm

mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 11-10-02 21:34

On Fri, 11 Oct 2002 15:44:43 +0200, Henrik Rytter
> [...]

> http://www.mondo-digital.com/cannibalhol.html
>
>Den amerikanske/canadiske release lader til at være en bootleg af ECs

Horror experten har slået til igen!
Wow, meget brugbart,takker.
Jeg har kun set den 4 gange fordelt over gange år,"Road to Hell"
sekvensen hvorhenne i film starter den ?

Jo ved du hvornår Andreas Bethmann's nye film "ROSSA VENEZIA"
udkommer ? - hvis du ved det er du en sand Horror mester
Jeg har søgt næsten hele google for at finde info, but so fare zipo :(

vh
Max

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 23:35

In article <e1dequ43vcugnk6q3j0ru7vsgn6in1l3ef@4ax.com>, Max
<no@hotmail.com> wrote:

> [...]
> udkommer ? - hvis du ved det er du en sand Horror mester
> Jeg har søgt næsten hele google for at finde info, but so fare zipo :(

Har desværre ingen anelse. Men der er kommet en teaser + trailer DVD
som er nævnt her:
http://www.marketingfilm.de/haiko/filme/splatter/homespla.htm
(ude i kolonnen til venstre)

Men prøv at skrive til dem her: hum@dtm.at

Deres website er her: http://www.dtm.at/

De får ret sikkert DVD'en hjem og har sikkert relelasedato.

Kan desværre ikke være mere behjælpelig.

mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 12-10-02 13:16

> [...]
>
>Deres website er her: http://www.dtm.at/
>
>De får ret sikkert DVD'en hjem og har sikkert relelasedato.
>
>Kan desværre ikke være mere behjælpelig.

Det var også mere end jeg kunne finde, mange tak for hjælpen

"Road to Hell"
sekvensen hvorhenne i C.H. starter den ?

vh
Max

Fra : Max

Dato : 13-10-02 17:03

On Sat, 12 Oct 2002 00:35:00 +0200, Henrik Rytter

December siger de :)

Fra : Peter Holm

Dato : 10-10-02 21:10

> [...]
> er noget svineri .... Det kan godt tage lidt af fornøjelsen ved disse
> film væk fra mig. Ærgeligt at Lenzi, Deodato, Martino og co. ikke var

Hej Henrik,
jeg kan ikke være helt enig. Mon Canibal Holocaust havde været helt så "god"
hvis den ikke havde den historie den har? Mennesker skaber medier, medier
skaber medier, som skaber afhandlinger, som skaber auteurs, som siges at
skabe store film.....eller hvordan var det nu Rohmer og Chabrol fik gjort
alle Hitchcocks film til "an entire moral universe".

Peter

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 08:50

In article <3da5dea4$0$789$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Peter Holm
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> skabe store film.....eller hvordan var det nu Rohmer og Chabrol fik gjort
> alle Hitchcocks film til "an entire moral universe".

Jeg er ikke helt klar over hvad du sigter til, men for mig at se har
filmkunst intet med at mutilere dyr blot for kameraets skyld. Pointerne
kan være nok så rå og reelle for min skyld, men man behøver altså ikke
fysisk at gå ind at transformere den "virkelige" verden for at få sin
pointe igennem. Det har intet med filmens historie at gøre ... jeg
taler om dens "mondo-scener".

mvh
Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-02 13:54

> [...]
> fysisk at gå ind at transformere den "virkelige" verden for at få sin
> pointe igennem. Det har intet med filmens historie at gøre ... jeg

Pointen var blot, at denne film til dels har opnået højstatus netop pga sit
svævende liv mellem filmkunst og den "virkelige" verden.
Men ok, jeg lavede nok nogle lidt unødvendige og urimelige sammenligninger.
De er hermed trukket tilbage.
Mvh
Peter

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-10-02 08:08

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået bøder på $10.000 og $250.000 samt siddet i fængsel?
>
> Personligt synes jeg faktisk den har nogle helt klare pointer!

Mon denne udgave er cencureret?
http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000065460

Fra : Jesper

Dato : 11-10-02 10:36

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> wrote:

> Mon denne udgave er cencureret?
> http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000065460

Den gik i ubeskåret i de danske biografer og Filmsæsonen 80-81 opgiver
længden til 2622 m = 2622 x 2,2 = 5768 sek. = 96min 8sek og da det er
en PAL udgivelse skal længden divideres med 1,04 så få man en spilletid
på 92 min 26 sek., så det er en ret så kraftigt beskåret version.

Fra : Jesper

Dato : 11-10-02 10:25

> [...]

> fået bøder på $10.000 og $250.000 samt siddet i fængsel?
>
> Personligt synes jeg faktisk den har nogle helt klare pointer!

Tja..Da StarWars var nr. 1 på hitlisten i Japan kom Faces of Death og
vippede den af pinden. Japanerne kan godt li' deres gorefilm, jo rødere
desto bedre. Få iøvrigt set den store japanerklassiker Guinea Pig:
Mermaid In A Manhole, da jeg var i Video Netto for et halvt år siden
havde de en Region 1 DVD af den. Om de stadig har den ved jeg ikke.

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 14:10

"Jesper" <spam@supressor.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mermaid In A Manhole, da jeg var i Video Netto for et halvt år siden
> havde de en Region 1 DVD af den. Om de stadig har den ved jeg ikke.

Japserne har altid været blodtørstige, så et interview med Umberto Lenzi
hvor han nævner at de mange gore-scener ofte blev sat ind i italienske film
for at tilfredstille det japanske marked...

Hele Guinea Pig serien kan købes i en samlet box, set evt.
www.absurd-online.dk Kenneth kan skaffe den hjem hvis det er... Der er vist
også et officielt site til den udgivelse; men jeg har smidt linket væk
desværre

Fra : Jesper

Dato : 11-10-02 15:31

> [...]

> også et officielt site til den udgivelse; men jeg har smidt linket væk

Har set de havde den til salg, prisen var desværre temmelig absurd.

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 17:41

Remember: "opportunities are never lost - someone will take the ones you
miss."
> Har set de havde den til salg, prisen var desværre temmelig absurd.

Det må du nok sige... Flere af dem kommer i reg. 1 for tiden med 2 film af
gangen til en mere overkommelig pris...

Går og venter på min Devils Experiment/ Android of Notre Dame og Mermaid in
a Manhole/He never Dies DVD'er... 26USD per dobbeltdisc...

Fra : Mr.Blonde

Dato : 11-10-02 20:29

hvad er "mondo-scener" helt præcist?

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 23:43

In article <3da726b0$0$79648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mr.Blonde
<microswein@hotmail.com.fjern> wrote:

> hvad er "mondo-scener" helt præcist?

Som sagt giver den ret velskrevene Killing for Culture-bog alle
svarene. Jeg har læst den men har den ikke stående så jeg kan ikke
umiddelbart give dig Kerekes og Slaters definition (måske Kasper?).

Dette er sakset fra nettet og omhandler ovennævnte bog:

"Mondo Film, the collective name for oddity compilation films,
generally travelogue-style compendia of clips of human and animal
behaviour ranging from the curious to the perverse via cruelty and
death. Maiming and killing feature in the Mondo Film, as does a range
of sexual behaviour, generally presented to play up bizarre or
salacious aspects. Some events included in Mondo film are real, in the
strictest sense, while others are reconstructions, or are the result of
the film-makers staging or manipulating events, which sometimes include
killings (Africa Addio, 1966)."
http://www.nottingham.ac.uk/film/journal/bookrev/killing_for_culture.htm

Det jeg hentydede til med mondoscenerne i Cannibal Holocaust var de
ikke-fakede dyreslagtningsscener. Yak.

mvh
Henrik

Fra : Prankster Kineses

Dato : 12-10-02 10:14

> Som sagt giver den ret velskrevene Killing for Culture-bog alle
> svarene. Jeg har læst den men har den ikke stående så jeg kan ikke
> umiddelbart give dig Kerekes og Slaters definition (måske Kasper?).

Jeg kunne ikke umiddelbart (men jeg genlæste nu heller ikke hele mondo
kapitlet) finde en klar definition i "Killing for Culture", men mondo
kapitlet indledes med:

"Being a feature-length melange of exotic sights and startling incidents
from global locations, the mondo film originally professed to show the
viewer genuine and spontaneous filmed events; incidents that could be
granted the most perilous of continuity via the conscending, haughty,
repulsed or excited commentaries of a narrator."

De mener altså der skal være kommentarspor på, men jeg mener nu sagtens man
kan tale om mondo-scener som et element i f.eks. "Kannibal massakren",
ligesom du gør det.

Ellers er der: http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/mondocane.html

Det er længe siden det er skrevet, så jeg kan nok ikke stå inde for hver
eneste sætning.

Kasper.