GRPS hastighed hos Telia
Fra : tcc@FJERNFJERNprivat~

Dato : 10-10-02 08:42

Hej

Jeg skal lige høre, jeg spurgte Telia om abonnement og dette

2) Hvad kan jeg forvente af hastigheder via GPRS indefor Telia´s net
og udenfor Telia´s net ???

jeg fik dette svar tilbage:
>spørgsmål nummer 2 er det et mere uklart svar, hastigheden er meget
>afhænigt af hvilken telefon du vælger. De fleste Nokia og Ericsson
>telefoner kører med en dovnload på 28,8 i dovnload og 9,6 i opload.

Nu er mit spørgsmål, er det rigtigt ??? kan jeg kun forvente 28,8 med
et GRPS abonnement hos Telia, jeg har en Ericsson T65 !

mvh
Thomas

Fra : Kongen

Dato : 12-10-02 16:16

Det er tildels rigtigt. de fleste GPRS telefoner modtager med 3 kanaler og
kan kun sende med en kanal. men 28.8 passer ikke helt. Hver kanla sender med
enten 9.05 eller 13.4 kbit/s hvilket giver omkring 40 kbit/s i modtagelse og
omkring 13 kbit/s til at sende.

Fra : Slappe-tcc

Dato : 17-10-02 08:51

TAK (c:

Fra : Epedemic

Dato : 22-10-02 19:09

40.2 peaker den på ja... men det vil du aldrig få sustained.... :/