MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvem æder mine computroner.?
Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-10-02 08:17

Efter at jeg for et halvt års tid siden fik ny computer (1.5Ghz, 512Mb
og hvad der ellers hører sig til) har jeg gang på gang oplevet at
computeren er langsommere end den gamle (0.5Ghx, 512Mb + det løse).

Der sker simpelthen det, at computeren under brug blive mærkbart mere og
mere sløv.

Efter opstart er cpubelastningen ca. 25% i tomgang (hvilket iøvrigt også
er for meget efter min mening), men efter at have kørt diverse
programmer og lukket dem alle ned igen ligger cpubelastningen i tomgang
ofte på omkring de 75%. Noget tilsvarende har jeg ikke oplvet med den
gamle maskine.
En procesoversigt med C+A+D afslører ikke noget interessant.

Standardopsætningen for de to maskiner (jeg har den gamle endnu) er
stort set identisk: Win98SE, Viruskiller, Zonealarm, Printer, netkort,
og hvad der ellers hører sig til.

Hvordan får man en mere komplet oversigt over hvilke processer der kører
efter opstart, og hvilke der kører efter et stykke tids brug.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bjarne Nørskov Saack

Dato : 10-10-02 11:13

Arne Feldborg (feldborg@haunstrup.dk)
formulerede følgende åndfulde skriblerier ...

> Hvordan får man en mere komplet oversigt over hvilke processer der kører
> efter opstart, og hvilke der kører efter et stykke tids brug.?

prøv at hente denne fra microsoft:

http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/WUToys/W95KernelTo
y/Default.asp

med det lille program 'wintop' kan du se hvilke programmer der kører i
baggrunden, det er faktisk ret mange.

mvh
Bjarne Saack
www.saack.dk

Fra : Leony

Dato : 10-10-02 11:27

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er for meget efter min mening), men efter at have kørt diverse
> programmer og lukket dem alle ned igen ligger cpubelastningen i tomgang

Har du prøvet at geninstallere Windows 98SE?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/