Netværksbøvl: deling af printer + domæne!!
Fra : Studen

Dato : 09-10-02 23:40

Hjælp jeg er i netværkskrise:

Jeg står med en computer (A)Win2000. A er forbundet til et kommunalt
netværk, hvor den logger på et domæne når den starter, op på den måde får
adgang til en masse delte ressourcer. Sagen er nu den, at jeg i samme
bygning har et lokalt netværk (Workgroup forbundet m. switch), og jeg ønsker
at A skal have adgang til en lokal netværksprinter!

Jeg har grebet det an ved at smide et ekstra netkort i A, og så tilkoblet
det til switchen. Jeg håbede at jeg så kunne gøre A en del af det lokale
netværk SAMTIDIGT med at den stadigvæk var en del af det fornemme kommunale
domæne.

Desværre gik der ged i A´s forbindelse til det kommunale netværk, da jeg
begyndte at fifle med at få den tilkoblet den lokale workgroup. Måske kan
man slet ikke have en computer der både er koblet på et domæne + en
arbejdsgruppe? Hvis ikke, er der så andre måder at løse dette problem på??
Jeg fik et forslag angående et eller andet med at tilføje printeren til A
vha. en ip, men jeg forstår det ikke rigtigt....

Har jeg grebet det forkert an? Er der andre måder at gøre dette på? Håber på
lidt hjælp inden jeg imploderer ;)

Mvh

Studen

Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-10-02 11:44

Jeg tror du skal tale med din kommunale netværksadministrator (det bliver
han glad for).
Du skal nok have nogle specielle rettigheder på maskinen for at udfører din
gerning.
Torben