Skallerup-Vennebjerg HMB C 64-1, kort 3/6 ~
Fra : K. Thidemann

Dato : 09-10-02 22:21

De mikrokort jeg har set fra Skallrup-Vennebjerg mangler en side, er
der en der kan hjælpe mig. ??

Jeg mangler forældrene til Anders født 1759 - Henrik og Abigael skulle
gerne være hans søskende.
Skallerup-Vennebjerg 1719-1777, Vennebjerg herred, Hjørring amt, HMB C
64-1, kort 3/6 år 1759

?? mangler affotografering
søn fra Sønder Mølle kaldet Anders
Faddere Jens Nielsen Smid i Syndelev, Lauritz Andersen i Stoorgaard
ibd. Thomas Jensen udi Nørum, Ellen Pedersdaater i Sunderrup
og Kirsten Lauridsdaater i Syndelev. Moderen er introd d. 2 dec.
Skallerup-Vennebjerg 1719-1777, Vennebjerg herred, Hjørring amt, HMB C
64-1, kort 3/6 år 1762
d. 22 Febr.
døbte Ieg Iver Povelssøns og Anne Kirstine Andersdaater Sands
søn fra Sønder Mølle kaldet Henrik
Faddere Lars Pedersen i Syndelev, Jens Huus, Lars Christensen i Nørum
Cathrine Sand i Hiøring Bye, Kirsten Christensdaater ibd.
Moderen er introd d. 2 Marts.
Skallerup-Vennebjerg 1719-1777, Vennebjerg herred, Hjørring amt, HMB C
64-1, kort 3/6 år 1764
d. 17de Octobr.
har min kiere Sviger Søn Snr. Johan Friderich Kuur døbt
Iver Povelssøns og Anne Kirstine Sands
daater fra Sønder Mølle kaldet Abigael
Faddere Niels Nielsen i Syndelev, Christen Andersen i Nørum,
ung karl Jørgen Hieronymus Barer da værende udi Størup,
MADme Marie Pedersdaater Hauch, Forpagteren P. Bertelsens
kiereste fra Villerup og jonfru Anne Sand fra Fuglsig.
Moderen er introd d. 2 Dec.

Fra : Ole Grau

Dato : 10-10-02 18:04

K. Thidemann wrote:
> [...]
> ibd. Thomas Jensen udi Nørum, Ellen Pedersdaater i Sunderrup
> og Kirsten Lauridsdaater i Syndelev. Moderen er introd d. 2 dec.

Alt er fotograferet, men præsten har glemt at skrive forældrenes navne.

Den forgående venstre side 68 slutter nederst med "Moderen introd. 26de
Sept."
Højre side med Anders begynder med "Søn fra Sønder Mølle....".

Det er derfor ikke muligt at sige, hvem forældrene til Anders er.

> [...]
> Faddere Lars Pedersen i Syndelev, Jens Huus, Lars Christensen i Nørum
> Cathrine Sand i Hiøring Bye, Kirsten Christensdaater ibd.

Moderen til Henrik er intr. den 21 marts

Ole Grau

Hjørring

Fra : K. Thidemann

Dato : 11-10-02 09:58

On Thu, 10 Oct 2002 19:03:49 +0200, "Ole Grau" <nospam@ojgrau.has.dk>
wrote:
> [...]
>Højre side med Anders begynder med "Søn fra Sønder Mølle....".
>
>Det er derfor ikke muligt at sige, hvem forældrene til Anders er.

Hej Ole Grau

Tak for hjælpen/interessen.
Jeg har lige modtaget en 'privat' mail, hvor der står:
........ klip..........
Jeg har kirkebøgerne, og der mangler ingen sider i det omtalte år. Men
siderner er delt i 2 kolonner. Den ene kolonne for Skallerup sogn, og
den anden for Vennebjerg Sogn.

På Fol 67b nederst står, som du nok også har set: "d. 21 Octobr døbte
Jeg Iver Povelsens og Anne Kierstine Andersdatters"
Denne dåb fortsætter så på Fol 68, venstre kolonne øverst: Søn fra
Sønder Mølle, kaldet Anders.
Mvh
Ketty Thidemann