Bios Update
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-10-02 20:35

Hej

Jeg skal imorgen hjælpe en kammerart med at sætte noget nyt hardware på et
Aopen AK33 bundkort..

Inden jeg begynder på noget, vil jeg gerne have opdateret bios på
bundkortet. Da den ellers nok ikke vil tage en Duron 1300 Mhz...

Jeg har fundet bios versionerne på Aopen´s hjemmeside..

Men jeg kan desværre ikke finde info omkring, hvordan man opdatere
bundkortet.

Jeg har prøvet at downloade bios versionerne. Der er kun en *.exe og en
*.bin fil Der er ikke nogen readme fil e.l

Nogen der kan hjælpe stakels jeg?

Hvordan laver man evt et backup af nuværende bios version. Eller er der en
måde at nulstille bundkortet. ved evt fejl?

Der er lige kommet en ny bios til bundkortet. Det er dog en BETA version.
Mon man bare skal snuppe den. Eller tage en bios der er over et år gammel?

Fra : bumler

Dato : 10-10-02 01:48

> [...]
>
> Jeg har fundet bios versionerne på Aopen´s hjemmeside..
>
> Men jeg kan desværre ikke finde info omkring, hvordan man opdatere
Prøv at kigge her
http://english.aopen.com.tw/tech/download/mbbios/mbflash.htm

> Jeg har prøvet at downloade bios versionerne. Der er kun en *.exe og en
> *.bin fil Der er ikke nogen readme fil e.l
>
> Nogen der kan hjælpe stakels jeg?
Hvis det er en Award BIOS så laver du en boot diskette og smider
AWDFLASH.EXE & biosfilen (.bin fil) ned på den og booter din maskine

> Hvordan laver man evt et backup af nuværende bios version. Eller er der en
> måde at nulstille bundkortet. ved evt fejl?
Flashprogrammet spørger om du vil lave en backup af den gamle bios

> Der er lige kommet en ny bios til bundkortet. Det er dog en BETA version.
BETA'er er vel OK at prøve men ville lige bruge den ældre men det er op til
dig selv

> Mon man bare skal snuppe den. Eller tage en bios der er over et år gammel?

Den BETA bios understytter bare Morgan prosessorer (Supports AMD Morgan
CPU. ) så den har du ikke brug for

Ps: AOpen har da ikke verdens bedste site, den er SQU da ikke til at hitte
rundt på *GG*

Håber det hjælper dig

Fra : bumler

Dato : 10-10-02 01:57

"bumler" <deterdaløgn@world.se> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

[snip alt]
Her er noget omkring BIOS Update hvis det ikke er en Award bios :
http://english.aopen.com.tw/tech/download/mbbios/readme.htm

Har dog intet kendskab til den type bios'er & metoden de benytter , det
minder dog en del om metoden ved en Award BIOS
mvh
M (igen)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-02 19:03

"bumler" <deterdaløgn@world.se> wrote in message
> [...]

Hej, tak for dit svar

> Hvis det er en Award BIOS så laver du en boot diskette og smider
> AWDFLASH.EXE & biosfilen (.bin fil) ned på den og booter din maskine

Ja det er Award bios...

Men vi prøvede at sætte Duron 1333 i maskinen, ram og graffikkort...

Det kører nu.. Vi måtte dog sætte en ny køleprofil og køler på.. Da maskinen
frøs, og profilen var volsom varm. Selv efter 10 minutter var den varm

> Flashprogrammet spørger om du vil lave en backup af den gamle bios

Nu er det så, at vi har lavet en boot diskette og bootet op.. Startet Flash
programmet..

Når vi så for valgt filen, og dne vil gå igang. .. Siger den, at man først
skla opgradere Award bios?? Det er en forkert award bios, siger den.. Vi
downloadede version 1,6

Det var version 1,09 bios, der var på maskinen...

> Den BETA bios understytter bare Morgan prosessorer (Supports AMD Morgan
> CPU. ) så den har du ikke brug for

Nu da vi har sat duron´en i maskinen. Men ikke har opgradet bios... Starter
den op med at fortælle at det er en AMD Athlon, hold fast 20 mhz ;)

Inde i Windows XP, siger den at den kører 1302 Mhz

Fra : bumler

Dato : 10-10-02 22:26

> [...]
maskinen
> frøs, og profilen var volsom varm. Selv efter 10 minutter var den varm
Ja der er næppe frostgrader med en AMD'er i stuen, det er det evige
problem
Har selv en gammel 1200 TB og den er næppe under de 39 grader selv ved en
KOLD opstart , der er
dog aldrig problemer med ustabilitet med mindre at siden sættes tilbage
på kabinettet
Har ikke rigtigt Flow da der mangler et par blæsere her og der *GG*

> [...]
> skla opgradere Award bios?? Det er en forkert award bios, siger den.. Vi
Har ikke oplevet det så jeg er lost der
Har i prøvet at sætte BIOS til Default inden i Flasher den ?

> [...]
Starter
> den op med at fortælle at det er en AMD Athlon, hold fast 20 mhz ;)
Ja det ser mystisk ud..

> Inde i Windows XP, siger den at den kører 1302 Mhz

Men hvis den ellers kører så er det vel fint nok , og dog ville det værer
bedst hvis den BIOS ville lade sig Update