"Knold" under maven
Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-10-02 20:16

Hej

Vores 8½ uger gamle gravhund "Mads" har en lille blød knold der hvor
navlestrengen har siddet, er det normalt, jeg kan ikke huske 11 år tilbage,
til den gamle gravmand, om han også havde sådan en

Mvh
Mette & Jan

Fra : Helle Jensen

Dato : 09-10-02 21:08

Hej Mette og Jan

Min ene hanhund har også sådan en "knold". Jeg mener, dyrlægen sagde, at det
er en smule navlebrok, men ikke noget der skal gøres noget ved.

Hilsen Helle

Fra : x Vuf x

Dato : 09-10-02 21:33

Wed, 9 Oct 2002 21:15:41 +0200, Jan Nielsen wrote:

>Vores 8½ uger gamle gravhund "Mads" har en lille blød knold der hvor
>navlestrengen har siddet, er det normalt, jeg kan ikke huske 11 år tilbage,
>til den gamle gravmand, om han også havde sådan en

Ja nu kommer det jo an på, hvor stor den knold er,
ellers kunne det jo være en brok!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-10-02 21:40

Hej Jan

Det lyder som navlebrok. Er den på størrelse med en valnød skal den nok
opereres men er den lille fx som en ært behøver du ikke gøre noget ved det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Søren Houlberg

Dato : 10-10-02 19:56

Hej!

Når der drejer sig om navlebrok (som det lyder til at være) skal man især
være opmærksom på de lavbenede racer - de kan ricikere at slæbe brokken
efter sig med et noget uheldigt resultat (tarme der hænger ud af bugen).

En brok er jo at der er hul i bugmusklen så den tillader indvoldene (oftest
tarmene) at vælte ud og ligge lige under huden. Dette gør selvfølgelig
hunden (eller mennesket, katten, eller...) mere sårbar - det er ikke noget
den dør af som sådan men jeg ville få det opereret hvis det var mig.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Pia J

Dato : 10-10-02 20:06

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message news:3da5cd49$0$18573
> hunden (eller mennesket, katten, eller...) mere sårbar - det er ikke noget
> den dør af som sådan men jeg ville få det opereret hvis det var mig.

Forhåbentlig opdager dyrlægen det ved vaccination/helbredscheck og kan
vejlede omkring det. En dyrlæge som ikke gennemchecker en ny hvalp første
gang man kommer, ville jeg skifte.

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 10-10-02 23:39

Thu, 10 Oct 2002 21:06:09 +0200, Pia J wrote:
> [...]

>Forhåbentlig opdager dyrlægen det ved vaccination/helbredscheck og kan
>vejlede omkring det. En dyrlæge som ikke gennemchecker en ny hvalp første

Ja ja nu var hunden altså kun 8½ uge, men jeg håber da,
de har fået den billigt...

Fra : Karina Poulsen

Dato : 14-10-02 19:52

Jeg har en foxterrie på 3 år, hun havde også en knold ved navlestrengen, jeg
valgte at få hende undersøgt, og det viste sig at det var navlebrok.
Dyrlægen fjernede den ganske enkelt fordi den var på vej til at sætte sig i
bugen. Det klares på en dag. Aflever hunden om morgenen og hent den igen om
eftermiddagen. For hundens skyld vil jeg anbefale at få den fjernet.