Ny lillesøster og dårligt nyt....
Fra : Marie-Louise

Dato : 09-10-02 19:56

Hej alle!

Jeg har investeret i en smuk ebony lillesøster til Horus og Astarte! Jeg
skal give endelig besked imorgen, men det er næsten sikkert!

Det sørgelige nye er, at Astarte har været syg i lidt over 14 dage. Hun har
fået penicillin og det har ikke hjulpet.

Idag har jeg igen været hos dyrlæge med hende og hun har fået ny penicillin.
Hun snotter og snøfter og har svært ved at få vejret. Det fortalte jeg så
den opdrætter jeg besøgte i aften (som har den sorte killing) og hun var
bange for at det var kattesyge og måske kronisk (kunne stamme fra min
ualmindeligt fæle opdrætter af de to). Hvis det er tilfældet skal
skattepigen måske aflives... Og hvis hun nu har smittet Horus, gys, tanken
er ubærlig. Så jeg må vente med at få den lille ny hjem, til de begge to er
testet for både det ene og det andet. Vil I ikke nok krydse fingre for dem?
Jeg elsker dem begge to...

Marie-Louise
Og lille snøftefjæs og hendes store tykke dejlige bror

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-10-02 20:01

"Marie-Louise" <mlb@atp-ejendomme.dk> writes:

> [...]
>
> Det sørgelige nye er, at Astarte har været syg i lidt over 14 dage. Hun har
> fået penicillin og det har ikke hjulpet.

Vi to her krydser fingre og poter og sender positive tanker over til
jer..

Melissa synes ogsaa at i skal have et par store troestespinbrum at
lune jer lidt ved..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 09-10-02 21:18

"Marie-Louise" <mlb@atp-ejendomme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bange for at det var kattesyge og måske kronisk (kunne stamme fra min
> ualmindeligt fæle opdrætter af de to). Hvis det er tilfældet skal

Av for den !
Jeg troede egentlig, at købte man en kat hos opdrætter, så var man "
garanteret " for disse skrækkelige sygomme.
Øv, hvor er det surt og trist.

> Vil I ikke nok krydse fingre for dem?

Du kan tro, at vi krydser ALT herfra !

> Jeg elsker dem begge to...

Selvfølgelig

/ Anya

Fra : Marie-Louise

Dato : 10-10-02 07:06

> Av for den !
> Jeg troede egentlig, at købte man en kat hos opdrætter, så var man "
> garanteret " for disse skrækkelige sygomme.

Ja, det troede jeg også, men der har ikke været andet end vrøvl og bøvl med
den opdrætter jeg i ganske god tro valgte på en autoriseret killingeliste.
Så vogt jer for luskede, pengegriske opdrættere!!

Fra : Kate

Dato : 09-10-02 21:34

Åh stakkels Astarte og stakkels dig. Det var nu godt du var ærlig
overfor opdrætteren af den lille ny.

Alt bliver krydset her i håbet om at Astarte bliver rask og at der ikke
er kattesyge eller andre grimme ting i hende.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : lakdsfj

Dato : 09-10-02 22:35

Hejsa!
Jeg har svaret på dette indlæg, men kom til at sende mit svar direkte til
Marie-Louise--undskyld. Jeg henviste hende til dyrlæge Bente Iversen vedr.
Astarte, som har kattesyge. Bente Iversen har en hjemmeside www.biodyr.dk ,
hvor hun skriver om en nosode, der afhjælper kattesyge, influenza og
chlamydia. Prøv at kigge der, og klik på "bioremedier og nosoder til dyr".
Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg selv fået nosoder engang til mine
tilbagevendende bihuleproblemer, og det tog det fuldstændigt. Jeg talte med
dyrlægen idag, og hun sender bionosoden "kattevaccine D 12" til mig, fordi
en af mine killinger, som har fået et nyt menneske, har fået kattesyge. Det
koster kun 60 kr.
Så altså, Marie-Louise, der er absolut håb for Astarte!
Mange hilsner fra Lene, Vol au Vent og alle havnemisserne i Skive.

Fra : Marie-Louise

Dato : 10-10-02 07:07

Hej Lene!

Det lyder rigtig godt, jeg vil prøve alt hvad der er. Tak for et godt råd!

Marie-Louise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-10-02 23:14

In article <ao1u4a$11j$1@sunsite.dk>, Marie-Louise
<mlb@atp-ejendomme.dk> wrote:

> Det sørgelige nye er, at Astarte har været syg i lidt over 14 dage. Hun har
> fået penicillin og det har ikke hjulpet.

Åh nej - jeg håbede hun var rask igen
Men jeg forstår ikke at det skulle være kattesyge med snotteriet. Jeg
troede at kattesyge gav blodig diarre og opkastninger?

Nå men i hvert fald.. vi krydser alt hvad vi kan her - og håber det
bedste for jer alle...

Fra : Marie-Louise

Dato : 10-10-02 07:09

Jeg forstår det faktisk heller ikke. Jeg troede også at de var beskyttede
når de var vaccinerede... Det er en helt ny verden for mig med de her sarte
racekatte

Marie-Louise

Fra : marianne hellemose

Dato : 10-10-02 08:29

Hej Marie-Louise
det er så trist når vores kattebasser er syge, uanset hvorfor de er det, om
det er sort uheld eller en dårlig
opdrætter kan jeg ikke vide noget om, men jeg vil
godt opponere lidt mod dit ** med de her sarte
racekatte ** jeg ved godt at det er "populært" at mene
at racekatte er mere sarte end huskatte, men generelt tror jeg ikke på det,
der kan være dårlige opdrættere og dårlige linier. Jeg har haft katte hele
mit liv, både med og
uden papirer, og den til dato dyreste kat (i dyrlæge-
regninger) har været en huskat, den har kostet mere end
alle mine somalier tilsammen. Jeg ved godt at det ikke er nogen trøst i den
situation du står i, og jeg håber selvfølgelig at alt går godt med
mislingen.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-10-02 17:42

"Marie-Louise" skrev...
> Jeg forstår det faktisk heller ikke. Jeg troede også at de var beskyttede
> når de var vaccinerede... Det er en helt ny verden for mig med de her
sarte
> racekatte

Hej Marie-Louise

Hmmm - jeg hopper godt nok ikke på, at det skulle være kattesyge, netop
fordi de jo er beskyttede ved vaccination - synes mere det lyder som en
sejlivet (ikke korrekt behandlet?) Chlamydia, som netop giver snotnæse og
løbeøjne/øjenbetændelse.

Nu kan jeg jo se, at du arbejder hos en af konkurrenterne (he he - er selv
hos DATEA , og vil gå ud fra, at du bor i Københavns-området, og jeg vil
bestemt anbefale dig - hvis du altså ikke får bugt med snotteriet mv. inden
for rimelig kort tid (en uge eller max. to) - at du opsøger Raiku Sarvå,
Felina Katteklinik, som bør kunne hjælpe dig til at komme ud af det.

Jeg har selv været igennem en tur med Chlamydia - startede efter en
udstilling, det er nok dér, min kat er blevet smittet - og det indebærer
behandling af *alle* kattene, uanset om de virker syge eller ej, og somme
tider to behandlinger, hvis første omgang ikke giver pote - men bortset fra
det, er det min dyrlæges holdning, at Chlamydia er en relativ let sygdom at
komme af med, og den har ikke alvorlige bivirkninger som fx Herpes, der kan
give katten sår på hornhinden og dermed gøre den blind...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere & abyssiniere
http://www.burmese.dk

Fra : maz

Dato : 10-10-02 08:26

Hvor er det skrækkeligt, at Astarte stadig er syg....
Held og lykke med hende - håber det bedste....
maria

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 10-10-02 11:57

Nej dog! Det var dog trælst.

Vi krydser allesammen fingre og poter her for at det ikke er så galt.

Og Jack og Basil sender et ekstra stort trøstespinnnnn til "kusinen"

Håbefulde hilsner
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk