MS Windows
briani 27239
Win2k pagefile problem
Fra : FeZ

Dato : 09-10-02 19:42

Er ved at hjælpe en kollega med at redde
en maskine med win2k (NTFS formatteret)

Maskinen booter fint men når man logger på
siger windows at pagefile er for lille og den
skal ændre størrelsen på den. Det resulterer
istedet i at maskinen genstarter. Efter genstart
gentager situationen sig.

Vi har forsøgt en repair uden held.
Vi kan ikke boote på en dos diskette og
slette pagefile da maskinen er NTFS formatteret.

Nogle ideer ?

--
FeZ

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 20:07

FeZ skrev:

> Maskinen booter fint men når man logger på
> siger windows at pagefile er for lille og den
> skal ændre størrelsen på den. Det resulterer
> istedet i at maskinen genstarter. Efter genstart
> gentager situationen sig.

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? (F8)

Madsen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-10-02 07:45

> Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? (F8)

Jepsen - samme problem.
--
Peter J -aka- FeZ

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 14:58

Peter Jensen skrev:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jepsen - samme problem.

Ok. Så prøv det Kasper foreslår med Recovery Console.

Madsen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-10-02 20:13

> Vi har forsøgt en repair uden held.
> Vi kan ikke boote på en dos diskette og
> slette pagefile da maskinen er NTFS formatteret.
>
> Nogle ideer ?

Smid w2k cd'en i og boot fra den. Vælg reparer med recovery console. Log ind
og skriv
chkdsk /p

løste det problemet?

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-10-02 07:44

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse > Smid w2k cd'en i og boot fra den. Vælg reparer med recovery
console. Log ind
> og skriv
> chkdsk /p

Det vil jeg bede ham prøve - tak foreløbig
--
Peter J -aka- FeZ