Bredbånd og DNS fejl?
Fra : Thomas Petersen

Dato : 09-10-02 18:49

Hej,

Jeg har en TDC Bredbåndsløsning, som ellers kører rigtig fint, der har ikke
været specielle lange nedetider, men f.eks. har jeg problemer med at komme
ind på java.sun.com samt på tele2adsl.dk...

Og nej, det skyldes ikke midlertidige nedetider på sun's eller tele2's
servere, for en af mine venner, der har en TDC Proaccess, har absolut ingen
problemer med disse sites... Og det mest mærkelige er at hvis jeg laver
DNS-opslag, så får jeg samme IP frem som min ven får, og han kan nemt gå ind
på siderne!

Er det mig, der er mærkelig, eller er det bare TDC's Bredbånd?

Thomas Petersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-10-02 20:49

Hej!

Thomas Petersen wrote:

> Er det mig, der er mærkelig, eller er det bare TDC's Bredbånd?

Det vil jeg lade være ubesvaret men jeg kan da lige tilføje, at begge disse
URL's virker fint via TDC Bredbånd fra min bopæl i Birkerød.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Free pussy: http://www.broenink-art.nl/maukie.swf

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-10-02 20:59

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

> Det vil jeg lade være ubesvaret men jeg kan da lige tilføje, at begge
disse
> URL's virker fint via TDC Bredbånd fra min bopæl i Birkerød.

Det fungerer også fint fra min TDC Internet Bredbånd Professionel på Fyn.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-10-02 22:07

I indlæg <ao21q1$upq$1@tux.netsite.dk>,
skrev nospam037@lunddahl.dk følgende:

> Det fungerer også fint fra min TDC Internet Bredbånd Professionel på Fyn.

.... og fra min BB/ADSL her i Høng på Vestsjælland.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jens

Dato : 09-10-02 23:04

"Thomas Petersen" <newsmail1@doller.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> på siderne!
>
> Er det mig, der er mærkelig, eller er det bare TDC's Bredbånd?

Prøv at slette dine temporære Internetfiler, og prøv så igen. Måske det
hjælper ?

Jens

Fra : Thomas Petersen

Dato : 10-10-02 08:53

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at slette dine temporære Internetfiler, og prøv så igen. Måske det
> hjælper ?

Det hjælper ikke, og jeg kan heller ikke forbinde fra min linuxmaskine vha.
lynx :(

Det er sgu' noget mystisk noget...

/Thomas

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 11-10-02 14:08

"Thomas Petersen" <newsmail1@doller.dk> wrote:

>"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Det hjælper ikke, og jeg kan heller ikke forbinde fra min linuxmaskine vha.
>lynx :(
>
>Det er sgu' noget mystisk noget...

Var der ikke en tråd for et stykke tid siden vedr. problemer med
ip-adresser som lå i et vist segment (omkring 195.x.x.x)?
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-10-02 22:12

On Fri, 11 Oct 2002 15:07:42 +0200, Mogens Poulsen
<mpoulsen@tdcadsl.nospam.dk> wrote:

>Var der ikke en tråd for et stykke tid siden vedr. problemer med
>ip-adresser som lå i et vist segment (omkring 195.x.x.x)?

Jo, for noget tid siden var der tale om problemer med IP-adresser der
starter med 80.

/Jarlskov

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 12-10-02 08:02

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>Jo, for noget tid siden var der tale om problemer med IP-adresser der
>starter med 80.

OK - hukommelsen er ikke hvad den har været....mente det var et andet
segment.
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Henrik Olesen

Dato : 10-10-02 11:12

> [...]
> problemer med disse sites... Og det mest mærkelige er at hvis jeg laver
> DNS-opslag, så får jeg samme IP frem som min ven får, og han kan nemt gå

Nu skriver du ikke hvilket OS du anvender, men såfremt du anvender Linux 2.4
kan det skyldes en fejlimplementeret ECN hos de hosts du ikke kan nå. Se
evt: http://www.kernel.org/pub/linux/docs/lkml/#s14-2

Henrik Olesen
Blue Systems