MS Windows
briani 27239
Popup-skilte bagved proceslinien.
Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 17:29

Hej,

Hvis der er noget der for alvor irriterer mig i WinXP (Pro) så er
det, at hvis man fører musen henover et program i Quicktray eller
f.eks. klokken for at se hvad datoen er, så kommer skiltet op bagved
proceslinien. Faktisk var jeg ret så sikker på at det var en bug
i den første udgave af WinXP, men SP1 har det også kan jeg se.

Det sker at den ikke gør det. Hvis jeg genstarter så sker det ofte
at skiltene kommer frem foran proceslinien, men før eller siden
begynder de at dukke op bagved proceslinien igen.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/skilt_bagved.png>

Er der nogen der ved hvad årsagen til det kan være?

Madsen.

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 09-10-02 18:44

>"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote
> Er der nogen der ved hvad årsagen til det kan være?

Hej Madsen,

Det er et af de såkaldte "known issues". Man kan fremprovokere "problemet"
ved at ændre frem og tilbage på "Keep the taskbar in front of other windows"
i Taskbar Properties.

Jeg har ikke hørt om et fix endnu - anyone?

Mvh.
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 16:52

Jakob Nilsson skrev:

> Vi må væbne os med tålmodighed

Det må vi så gøre. Jeg er da trods alt mere rolig nu når jeg ved at
det ikke kun er her den er gal. :)

Madsen.

Fra : dion

Dato : 09-10-02 19:39

Man kan også få Xp til at holde helt op med popperiet. De følgende linier er en
..reg-fil som ordner det:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000001
"ShowCompColor"=dword:00000000
"HideFileExt"=dword:00000000
"DontPrettyPath"=dword:00000000
"ShowInfoTip"=dword:00000000
"HideIcons"=dword:00000000
"MapNetDrvBtn"=dword:00000000
"WebView"=dword:00000000
"Filter"=dword:00000000
"SuperHidden"=dword:00000001
"SeparateProcess"=dword:00000000
"ListviewAlphaSelect"=dword:00000001
"ListviewShadow"=dword:00000001
"ListviewWatermark"=dword:00000000
"TaskbarAnimations"=dword:00000000
"StartMenuInit"=dword:00000002
"StartButtonBalloonTip"=dword:00000002
"NoNetCrawling"=dword:00000001
"FolderContentsInfoTip"=dword:00000000
"FriendlyTree"=dword:00000001
"WebViewBarricade"=dword:00000001
"DisableThumbnailCache"=dword:00000000
"ShowSuperHidden"=dword:00000001
"ClassicViewState"=dword:00000000
"PersistBrowsers"=dword:00000000
"Start_ShowNetConn_ShouldShow"=dword:00000042
"StartMenuAdminTools"="NO"
"StartMenuFavorites"=dword:00000000
"StartMenuRun"=dword:00000001
"StartMenuChange"=dword:00000001
"CascadeControlPanel"="NO"
"CascadeMyDocuments"="NO"
"CascadeMyPictures"="NO"
"CascadeNetworkConnections"="NO"
"CascadePrinters"="NO"
"StartMenuScrollPrograms"="NO"
"IntelliMenus"=dword:00000000
"TaskbarSizeMove"=dword:00000000
"TaskbarGlomming"=dword:00000001
"EnableBalloonTips"=dword:00000000

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 20:02

Jakob Nilsson skrev:

> Det er et af de såkaldte "known issues".

Hvor har du læst om det henne da?

> Man kan fremprovokere "problemet" ved at ændre frem og tilbage
> på "Keep the taskbar in front of other windows" i Taskbar
> Properties.

Jeg har altid haft et flueben ved 'Keep the taskbar in front of
other windows, men det er åbenbart det den ikke kan styre så.

Madsen.

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 10-10-02 16:48

>"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in
> Hvor har du læst om det henne da?

Jeg er faldet over problematikken et par gange (jeg har ikke et link ved
hånden). Jeg har hørt fra flere (blandt andet et par MVP'er), at MS er
underrettet om problemet, men der er endnu ikke er et fix endsige en KB
artikel man kan referere til. Vi må væbne os med tålmodighed

Mvh.
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 20:02

dion skrev:

> Man kan også få Xp til at holde helt op med popperiet.

Jeg er udmærket tilfreds med den måde som min WinXP ser ud lige nu
og jeg har allerede slået meget af "popperiet" fra. Desuden gør det
den også hvis jeg kører med det klassiske skrivebord og tema.

Madsen.