MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DHCP aktiv ??
Fra : DeBoss

Dato : 09-10-02 16:38

Hej

Jeg roder lidt med et nætværk hos en udlejer.. lige pludselig virker
internettet ikke..

Jeg var der idag i en lille time, og fik nettet til at virke uden de store
problemer på den ene computer jeg havde adgang til.. da sad den alene på
switch'en, da jeg satte de andre computere i igen, "forsvand" routeren fra
fronten.. dvs den llyste ikke mere.. Jeg har skiftet til en anden switch,
og forventer at høre i aften at det ikke virker..

Jeg har nu fået den tanke at en af computerne på netværket måske har en DHCP
aktiveret, som overtager styrringen, da den computer jeg først rodede med
havde en helt underlig IP.. og den sad jo alene på nettet da den virkede..

Nu er mit spørgsmål så.. Hvordan ser jeg om en computer at DHCP aktiveret..
hvordan gøres det ?? jeg aner intet om det..
Hvor finder jeg det i WinXP -> win98 ??

BEMÆRK: Det er ikke DHCP under lan-tislutning jeg mener...
Det er den som bestemmer om man har fast eller dynamisk IP på sin egen
computer, men den som tildeler IP'er til andre computere

Mvh Dennis

FUT: dk.edb.netvaerk
(håber det er rigtigt)

--
_________________________________

....Thank God I'm an atheist - Luis Bunuel

Fra : DeBoss

Dato : 09-10-02 18:00

Virker den FUT ?

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 23:59

DeBoss skrev:

> hehe.. kæft hvor er jeg naiv.. Jeg troede det var nok at skrive
> FUT og så NG'en ;)))

Der skal så lidt mere til. :)

> Tak for linket..

Velbekom.

Hvis du ikke kan se FollowUp-To-feltet i Outlook Express, som jeg kan
se at du bruger, så prøv her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>

Madsen.

Fra : DeBoss

Dato : 13-10-02 18:44

> Hvis du ikke kan se FollowUp-To-feltet i Outlook Express, som jeg kan
> se at du bruger, så prøv her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>

Og igen tak..
Det havde jeg heller ikke fremme... men nu er det ændret...

Og bare rolig, jeg ved godt men helst skal undlade at krydsposte...

Mvh Dennis

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 18:14

DeBoss skrev: