Ubevist deling af adsl linie...
Fra : Magnus

Dato : 09-10-02 15:52

Jeg har en switch som forbinder hjemmets par pc'ere sammen. Derudover går
der et kabel over hækken til naboen som vi bruger til at spille på.

Nu har jeg så besluttet at skifte mit gamle modem ud med en adsl linie med
en router men hvordan er det med det. For så vil min nabo jo også kunne
benytte min min adsl og må han det i følge udbyderen eller er det ligemeget
om han også er på.

/Magnus

Fra : Bulldog

Dato : 09-10-02 16:45

> [...]
kunne
> benytte min min adsl og må han det i følge udbyderen eller er det

Jeg ved ikke med de andre udbydere, men hos TDC er det ikke lovligt at
dele et privatprodukt med andre end dem der er i husstanden.

http://www.kandu.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 09-10-02 21:46

Bulldog wrote:
> Jeg ved ikke med de andre udbydere, men hos TDC er det ikke lovligt at
> dele et privatprodukt med andre end dem der er i husstanden.

Det er det med Tiscalis routerløsninger.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-02 16:40

In article <ao1fpv$dhr$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:
> [...]
> benytte min min adsl og må han det i følge udbyderen eller er det ligemeget

Køb din forbindelse hos CyberCity, så kan du sælge båndbredde til hele
gaden alt det du lyser.

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 09-10-02 21:21

meddelelse news:slrnaq8jfa.8s7.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> In article <ao1fpv$dhr$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:

> Køb din forbindelse hos CyberCity, så kan du sælge båndbredde til hele
> gaden alt det du lyser.

Det må du ikke ifølge CC kundeservice...nu har jeg ikke lige læst vilkårene
igennem, men det var hvad de sagde da jeg talte med dem for noget tid siden.
Måtte kun deles indenfor husstanden.

Men på den anden side kan de jo ikke se, hvor maskinerne rent fysisk er.
sååe deet ;)

Venlig hilsen
Tobias

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-10-02 22:15

On Wed, 9 Oct 2002 22:20:36 +0200, "Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk>
wrote:

>Men på den anden side kan de jo ikke se, hvor maskinerne rent fysisk er.
>sååe deet ;)

Kan du så ikke bare finde et eller andet kabel et sted i nærheden og
patche dig på? Det kan være, de heller ikke kan se det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bulldog

Dato : 10-10-02 14:30

> [...]
vilkårene
> igennem, men det var hvad de sagde da jeg talte med dem for noget tid

Jeg har lige kigget på Tele2´s ADSL produkt og der er det heller ikke
tilladt at dele uden for husstanden

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Brodersen

Dato : 13-10-02 08:21

Så er der kun en ting du kan køre, fortælle din nabo at han ikke må
bruge dit internet, hehe, seriøst kan adsl udbyderen tillade at sige
at man ikke må havde netkabel imellem sig, hvis man ikke bruger det
til adsl men til spil som vedkomne her gør, det jeg mener kan de
forbyde det, de kan selvfølgelig nægte at give dig adsl men der er jo
ingen der forbyder at en hel gade ligger netkabel ned til at spille
computerespil mellem hinanden eller dele filer medmindre filerne
selvfølgelig er MP3 så kommer APG jo , men i forstår sikkert hvad jeg
mener.

Hilsen

Per