Kattehår & fjernelse af dem
Fra : Thomas

Dato : 09-10-02 14:15

Bare et godt råd til dem som ikke kender det. Jeg har en sofa, som suger
kattehår til sig. Jeg kan bruge 2-3 fnugruller på at rense den. Istedet for
fik jeg flg. råd: Ta' en skuresvamp (gul på den ene side & grøn på den
anden). Fugt den gule side & tør stoffet af med den. Det er ret effektivt &
billigere i længden end fnugruller.

Thomas

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-10-02 14:48

yeps....de skuresvampe er bare et "must" jeg har altid
5-6 stks liggende i vaskemaskinen også, de tager ikke alt
hår men en stor del.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-02 15:32

> yeps....de skuresvampe er bare et "must" jeg har altid
> 5-6 stks liggende i vaskemaskinen også, de tager ikke alt
> hår men en stor del.

Undskyld, nu må jeg lige være med her *S*. Putter du dem i maskinen og
vasker dem sammen med tøjet ???

Nina

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-10-02 16:47

Nina, Tender Tribes <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ao1ebm$onc$1@sunsite.dk...

> Undskyld, nu må jeg lige være med her *S*. Putter du dem i maskinen og
> vasker dem sammen med tøjet ???

LOL min tanke! - også forvirring.. men så samtidig... mit tøj er jo altid
sat til med kattehår også selvom det er nyvasket.. måske man skulle prøve
den metode!

katja

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-02 17:01

> LOL min tanke! - også forvirring.. men så samtidig... mit tøj er jo altid
> sat til med kattehår også selvom det er nyvasket.. måske man skulle prøve
> den metode!

Jeg håber det er en metode der virker. Her bliver alt tøj tørretumblet. Det
der ikke kan tumbles kommer når det er tørt i alligevel, dog på det kolde
program.
En tur i tumbleren tager mange af hårene ... og de sidste rester må
klister-rullen tage lige inden man farer ud af døren med det sorte dress

Men den med svampene er jeg spændt på at høre mere om *S*
Nina

Fra : Pia J

Dato : 09-10-02 17:07

Jeg har prøvet den med engangsvaskekludene (dem af skumgummi) til hundehår,
og det virker over hele hovedet ikke.

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-10-02 17:07

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> writes:

> Jeg har prøvet den med engangsvaskekludene (dem af skumgummi) til hundehår,
> og det virker over hele hovedet ikke.

Hurra jeg er ikke den eneste som har proevet det..*S*

Jeg fik fiffet at bruge en swiffert ? dem som bruges til mopper saadan
en groen en som saa skulle vaskes med toejet.. af Joan

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pia J

Dato : 09-10-02 18:02

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message >
> Jeg fik fiffet at bruge en swiffert ? dem som bruges til mopper saadan
> en groen en som saa skulle vaskes med toejet.. af Joan

De er bare ret dyre, og hvad hjælper det, når man kommer i sit rene tøj og
derefter hilser på et af kræene? Eller killingerne leger tagfat/gemmeleg
under tørrestativet? :)

:Pia

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 09-10-02 18:26

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik fiffet at bruge en swiffert ? dem som bruges til mopper saadan
> en groen en som saa skulle vaskes med toejet.. af Joan

*G* Henrik altså
Nej jeg bruger den der swiffer, til at feje gulvet med *LOL* Du ved nok -
til de der store nullerbørger man falder over
Om den klud også funker i vaskemaskinen - det ved jeg skisme ikk. Men måske
man sku' prøve det - eller i tumbleren måske - hmhm sikke mange ideer man
får *G*

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-10-02 19:30

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> writes:

> [...]
> man sku' prøve det - eller i tumbleren måske - hmhm sikke mange ideer man

Ohh det var nu ikke lige det, jeg forstod da vi tastede sammen..;-(
heldigt at jeg fik inddraget dig her ogsaa i emnet inden jeg for ud og
koebte en saadan og blev skuffet over at det ikke virkede i
vaskemaskinen *GG*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-02 18:27

> Jeg har prøvet den med engangsvaskekludene (dem af skumgummi) til
hundehår,
> og det virker over hele hovedet ikke.

Men ikke med skuresvampe? *S*

Fra : Kate

Dato : 09-10-02 21:11

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Jeg har prøvet den med engangsvaskekludene (dem af skumgummi) til
> hundehår, og det virker over hele hovedet ikke.
>
>:Pia

Næ, heller ikke til en kombination af kanin og kattehår. Stor var min
skuffelse da den metode blev lovprist i høje vendinger overfor mig.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-10-02 18:34

Hej Nina
Ja det gør jeg, så kan man efter et par ganges vask
"plukke" kattehårstotterne af svampene.

Fra : Kitty Leopold

Dato : 17-10-02 20:24

> [...]
>
> Thomas
>
> Her må jeg videregive et effektivt våben jeg har anskaffet mig. Det dur i
hvert fald godt til møbler. Simpelthen et specielt mundstykke til
støvsugeren. På undersiden af mundstykket- den man støvsugre med - er der
sat 2 ret store stykker rødt stof med burrer, af samme man kan købe som
klædesbørster. Burrerne sammen med suget fra støvsugeren er meget effektive.

Hilsen Kitty