Hjælp til en fysik opgave
Fra : Allan Nielsen

Dato : 09-10-02 11:48

Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave?

http://users.cybercity.dk/~cft10979/kasse.htm

Hvordan kommer jeg i gang med den, og hvilke formler skal jeg anvende??

Mvh Allan

Fra : RangerDude

Dato : 09-10-02 20:49

> Hvordan kommer jeg i gang med den, og hvilke formler skal jeg anvende??

Hvilket niveau er den opgave? Jeg har sådanne ting i mit mekanikfag på
DTU. Undrede mig bare siden du bare kalder den en fysikopgave som om det
var gymnasiet, og ikke mekanik.

Fra : Allan Nielsen

Dato : 10-10-02 18:16

Det er en fysikopgave fra fysik A på HTX.
Hvis du har gået på Gym, så har du sikkert ikke haft om
rotationsbevægelse.....??

Mvh Allan

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-10-02 18:49

> http://users.cybercity.dk/~cft10979/kasse.htm
>
> Hvordan kommer jeg i gang med den, og hvilke formler skal jeg anvende??

Bevarelse af impulsmoment.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 16-10-02 13:21

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Bevarelse af impulsmoment.

Men hvis man kun kigger på kassen, er impulsmomentet så bevaret?
Kanten betyder muligvis at kassen påvirkes af et kraftmoment? Nå nej,
hvis man kigger på kraftmoment med hensyn til den akse som kanten an-
griber langs, så er kraftmomentet jo nul.

Hmm, måske er min diskussion med mig selv til hjælp for Allan.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)