MS Windows
briani 27239
WinXP vil ikke slukke
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 09-10-02 11:29

Når jeg giver WinXP besked om at slukke lukker den godt nok ned, men når den
så har "været slukket" i et par sekunder starter den op igen... Nogen
forslag til hvad der kan være galt?

Fra : Leony

Dato : 09-10-02 11:55

"Jakob Johannessen" <whisky@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg giver WinXP besked om at slukke lukker den godt nok ned, men når
den
> så har "været slukket" i et par sekunder starter den op igen... Nogen
> forslag til hvad der kan være galt?

Problemet er beskrevet her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
Løsningen kunne være APM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 09-10-02 20:32

Til at starte med var problemet der ikke, så var det der i en periode, var
væk, og nu er det altså kommet igen, altsammen i løbet af en dag...

Jeg har prøvet at slå den funktion fra som gør at den genstarter ved
problemer, og så fryser den når jeg lukker ned...

Fra : Leony

Dato : 10-10-02 11:24

> [...]
> Jeg har prøvet at slå den funktion fra som gør at den genstarter ved
> problemer, og så fryser den når jeg lukker ned...

Hvis du har mod på en reinstallation, så kunne det måske løse problemet.
Bruger du nogen drivere der er usignerede?

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 10-10-02 18:58

Jeg har vist et par drivere som er usignerede fordi jeg ikke har kunnet
finde nogle som er signerede.
Det er meget fint at ville formatere computeren, men hvordan får jeg den til
at starte i DOS? Lige meget hvad jeg gør ender den ud med at starte Windows.

Jeg er på nippet til at installere Win98 igen *S*

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-10-02 22:50

Der findes ikke DOS i WINXP.
Hvis du vil formatere så højreklik på drevet og vælg formater.
Hvis det er den partition der indeholder Windows så boot på en
bootdisk.

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 11:55

> Jeg har vist et par drivere som er usignerede fordi jeg ikke har kunnet
> finde nogle som er signerede.

Det er ikke en god ide i mange tilfælde.
Overvej om du kan leve uden det hardware.

Start på en Windows 98 startdiskette.