Ny bios til Soltek SL-75KAV
Fra : Thorbjørn

Dato : 09-10-02 12:04

Der kom en ny bios i går, Q11, der understøtter Athlon XP2400+ og 2600+.

Soltek har overrasket mig positivt. Da jeg købte det ret billige bundkort
for næsten to år siden havde jeg ikke regnet med at det ville understøtte de
nyeste cpu'er i dag.

Jeg er selvfølgelig interesseret i at høre om nogen har nået at opgradere
til den nye bios.

-Thorbjørn

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-10-02 13:52

I news:p2Uo9.240$K82.1343@news.get2net.dk
skrev Thorbjørn dette:

> [...]
> ville understøtte de nyeste cpu'er i dag.
>
> Jeg er selvfølgelig interesseret i at høre om nogen har nået at

Har du en "history" til de forskellige bios revisioner?
Er ikke særlig vild med at flashe, uden at vide hvad den nye bios
indebærer..
Indtil jeg ved det holder jeg mig til parolen "if it aint broken...."

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : SA

Dato : 09-10-02 14:15

Det kan du nu roligt gøre - jeg havde ingen problemer med den nye bios. Dog
har jeg "kun" en ganske alm. 1333TB, og udnytter derfor ikke de nye features
i denne revision.
Men, mon ikke de har lavet andre småjusteringer, som Soltek ikke har skrevet
noget om på deres hjemmeside!

Men jeg er helt enig i, at Soltek mangler lidt mere information omkring
rettelser/tilføjelser i de forskellige bios revisioner.

/SA

Fra : Thorbjørn

Dato : 09-10-02 15:15

SA skrev:
> Men, mon ikke de har lavet andre småjusteringer, som Soltek ikke har
skrevet
> noget om på deres hjemmeside!

Sandsynligvis. I forhold til de gamle versioner har de nye bios'er Redstorm
automatisk overclocking og understøttelse af hardiske større end 136 GB.
Ellers kan jeg ikke lige huske nogen forskelle ud over det med de nye
processorer og rettelse af andre kompatibitetsproblemer.

> Men jeg er helt enig i, at Soltek mangler lidt mere information omkring
> rettelser/tilføjelser i de forskellige bios revisioner.

Enig. Deres manualer er også af jævn kvalitet.

-Thorbjørn

Fra : Cinnober

Dato : 09-10-02 17:25

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> skrev i en meddelelse
> skrevet
>
> Sandsynligvis. I forhold til de gamle versioner har de nye bios'er
Redstorm
> automatisk overclocking

redstorm var der allerede fra v7.5......

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-10-02 11:37

I news:nRWo9.272$K82.1751@news.get2net.dk
skrev Thorbjørn dette:

> [...]
> det med de nye processorer og rettelse af andre
> kompatibitetsproblemer.

> Enig. Deres manualer er også af jævn kvalitet.

Efter at have finkæmmet deres website,google, min egen manual, pdf udgaven,
you name it, besluttede jeg mig for at skrive til deres support. Jeg spurgte
efter en detaljeret history fil, men de har vist en anden opfattelse af
detaljeret.. Det her fik jeg tilbage:

**********
Dear Customer

Could you please refer to these information below.
Q9 support AMD XP processor to 1900+ (0.18u micron)

Q9.1 support AMD XP processor to 2000+ (0.18u micron)

Q10 (1)support AMD XP processor to 2200+ (0.13u micron)
(2)support 136GB harddisk
Q11 support AMD XP processor to 2600+ (0.13u micron)

*********
og det er der jo ingen nyt i...
tror jeg lukker den x-file her og lader det blive i det ukendte hvad de
laver i deres flashes..

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Steen Jeberg

Dato : 16-10-02 20:02

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Der kom en ny bios i går, Q11, der understøtter Athlon XP2400+ og 2600+.

Er der ikke en der vil sende mig den nye Bios opdatering Q11 til Soltek
75KAV
Jeg har forgæves besøgt Solteks hjemmesise de sidste mange dage men kan ikke
komme igennem.

MVH Steen
steen@jeberg.nu