Skrive små bogstaver på mobiltelefonen ?? ~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-10-02 11:00

For nogle år siden var Bosch Dual Com 738 min daglige mobiltelefon,
og jeg regnede med at man KUN kunne skrive SMS på den med
STORE bogstaver. Min mor bruger stadig Bosch Dual Com 738 og
efter at hun har brugt den i nogle år, er den pludseligt begyndt at skrive
med små bogstaver. Hun véd ikke lige hvordan hun har fået den til det.

Er der nogen her der kan hjælpe (min mor ) og mig med at fortælle os
hvor i menuen på Bosch Dual Com 738 at man skifter mellem STORE
og små bogstaver?

Derudover har jeg også haft problem med at skrive små bogstaver på en
Motorola 8900 og en Motorola T180 - kan disse modeller kun skrive
SMS med STORE bogstaver, eller der her også nogen der kan oplyse
mig om hvordan man får disse modeller til at "skrive med småt"?

Claus

Fra : Ole Tranberg

Dato : 09-10-02 11:51

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen her der kan hjælpe (min mor ) og mig med at fortælle os
> hvor i menuen på Bosch Dual Com 738 at man skifter mellem STORE
> og små bogstaver?

Det skal skam ikke gøres i menuen. Så vidt jeg husker, så gøres det
ved at holde tasten inde i nogle sekunder, når man har fået det
rigtige bogstav frem. Dvs. hvis den er ved at skrive med små
bogstaver, og man vil have et stort B, så trykker man kort på '1', og
der efter længe på '1'. Så bliver B'et et de efterfølgende bogstaver
store. For efterfølgende at skifte til små bogstaver, bruger man blot
samme metode

> [...]
> SMS med STORE bogstaver, eller der her også nogen der kan oplyse
> mig om hvordan man får disse modeller til at "skrive med småt"?

Jeg mener (her er jeg dog lidt mere usikker end mht Bosch), at det er
på samme facon som med en Bosch.

Men om ikke andet er dine spørgsmål jo garanteret dækket af
brugermanualen?

--
Ole Tranberg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-10-02 18:01

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:m2bs63c2ck.fsf@nospam.dk...

> [...]
> der efter længe på '1'. Så bliver B'et et de efterfølgende bogstaver
> store. For efterfølgende at skifte til små bogstaver, bruger man blot

Tak for hjælpen. Det virkede.

Claus