Ny CPU! TB1333@1400 -> Athlon XP Thoroughb~
Fra : SA

Dato : 09-10-02 09:44

Hej NG.

Se emne.... er det noget der kan betale sig? Er der nogen nævneværdig
performance stigning?

Soltek 75KAV
Point of View Ti4200XP
Windows XP Prof, US
osv. osv.

På forhånd tak.

SA

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-10-02 10:26

SA skrev bl.a.:

> Ny CPU! TB1333@1400 -> Athlon XP Thoroughbred 2200+(1800)
> er det noget der kan betale sig? Er der nogen nævneværdig
> performance stigning?

Hvad bruger du PC'en til?

Med det daglige brug af internet og kontorprogrammer vil der ikke være nogen
forskel.
Ved spil kan der være forskel alt efter hvor meget de er afhænger af enten
grafikkort eller CPU. Sidder du kun med ældre spil som fx. CS, vil ændringen
nok kun være målbar.
Arbejder du meget med lyd, video og 3d-rendering er det altid rart med flere
kræfter.

Hvis jeg var dig, ville jeg vente til engang efter jul. Så er der kommet
nogle nye CPU'er, grafikkort og spil på markedet og det er lidt lettere at
vurdere de fremtidige behov.... om ikke andet så er priserne på en 2200+
faldet

Min 1600+ skal i hvert fald ikke udskiftes endnu. Jeg gidder ikke ofre
1500-2000 på en 40% hurtigere CPU. Det vil jo ikke gøre PC'en 40% hurtigere
til alt. Så heller penge på det som ellers trænger.... en 17" TFT for mit
vedkommende.

--
Lars

Fra : SA

Dato : 10-10-02 07:46

Hej Lars.

Takker for dit input.

Den bliver brugt til arbejde og lidt til spil.

Ved du forresten, om den køler der følger med en "boxed" cpu er brugbar
eller...?

Men det kan da godt være at jeg skal se tiden lidt an - hardware bliver jo
billigere og billigere!

/SA

Fra : Kristian Espensen

Dato : 10-10-02 13:28

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse

> Den bliver brugt til arbejde og lidt til spil.

Så skal du klart vente med at opgradere cpu.

> Ved du forresten, om den køler der følger med en "boxed" cpu er brugbar
> eller...?

Den køler faktisk ret godt, men det burde den også gøre med en fan@5500 rpm.
Den LARMER tilgengæld, men hvis det ikke betyder noget :-/ , så er den jo
fin nok. En 60*60 mm blæser med 5500 omdrejninger i minuttet er ikke for
støjsarte sjæle!.

> Men det kan da godt være at jeg skal se tiden lidt an - hardware bliver jo
> billigere og billigere!

Præcist, men hvis man bliver ved at vente for man jo aldrig nyt hardware.
Min filosofi er, at jeg opgraderer når der er brug for det. Mangler man
harddiskplads køber man en ny, begynder spillene at hakke i 800*600 med low
detail er det tid til at skifte grafikkort osv.
BTW hvor meget ram har du? 256 MB er minimum til XP pro; helst 384 eller
mere.
--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : SA

Dato : 10-10-02 13:58

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> detail er det tid til at skifte grafikkort osv.
> BTW hvor meget ram har du? 256 MB er minimum til XP pro; helst 384 eller

Oky, jeg tror jeg venter lidt med at opgraderes CPU'en.
Og jeg har 1Gb RAM, så der er jeg dækket ind!

/SA