Kallun
Fra : Tkelstrup

Dato : 09-10-02 09:08

Hej Alle

Nu da vi har foder-diskussionen, vil jeg lige høre jeres erfaringer med
kallun.

Vi fandt ud af at vores hund er ellevild med tørret kallun. Pludselig
var indkald intet problem, bare man lokkede med en kallun-stang. Det
virkede også fantastisk når han var stukket af. Hvis han kunne se
kallun-stangen, var det alligevel bedre at komme hjem.

Vi har desværre bare det problem, at han får dårlig mave af stængerne.
Selv ved små stykker. Vi mener i hvert fald det må være det.

Har I andre lignende erfaringe?

Mange hilsner
Therese

http://www.kandu.dk/

Fra : VRI

Dato : 09-10-02 10:02

"Tkelstrup" <Tkelstrup.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har desværre bare det problem, at han får dårlig mave af stængerne.
> Selv ved små stykker. Vi mener i hvert fald det må være det.

Hej Therese.

Jeg bruger selv kallun og hunden elsker det. Dårlig mave har jeg ingen
erfaringer med. Ca. 2-3 gange om ugen, får hun en stor skål optøet kallun
(ikke kogt) og så blander jeg hendes tørfoder op i det. Resten af dagene er
hun på ren tørfoder eller rester hvis der er nogen. I kallun skulle der
efter sigende være noget, som hunden har brug for. Hunden skulle bl.a.
stoppe med at spise hestepærer, hvis den får kallun. Dette fordi, der i
hestepærer er samme stof. (jeg syntes nu ikke det har hjulpet for vores
vedkommende Hvis kallunen er det eneste "anderledes" din hund får foruden
tørkost, kan det godt slå maven i stykker. Min erfaring er, at hvis man
fodrer lidt alsidigt, har man ikke problemer med at hundens mave er sart. Du
kunne evt. prøve at udskifte dit "lokkemiddel" til noget andet f.eks. Frolic
eller tørret fisk. Så kan du jo teste om det er kallunen der laver
problemerne for dig og din hund. Held og lykke.

MVH
VRI

Fra : Tkelstrup

Dato : 09-10-02 10:49

Jeg vil prøve med det optøede kallun i stedet for tørret. Det kan måske
være det. Hvor køber man sådan noget? I Metro måske??

Fisk tror jeg helt sikkert også han vil elske, men det lugter jo bare
forfærdentligt.

Når han er stukket af, skal der mere end Frolic til at erstatte naboens
vildnis :D

mvh Therese

http://www.kandu.dk/

Fra : VRI

Dato : 09-10-02 11:27

> Jeg vil prøve med det optøede kallun i stedet for tørret. Det kan måske
> være det. Hvor køber man sådan noget? I Metro måske??

Tja jeg køber mit i Maxø, som ligger i Rødovre, men ellers må man vel ud og
lede.

> Fisk tror jeg helt sikkert også han vil elske, men det lugter jo bare
> forfærdentligt.

Syntes jeg nu ikke er så slemt men det må man jo gøre op med sig selv

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 09-10-02 15:53

Hej

Tkelstrup wrote:
> Jeg vil prøve med det optøede kallun i stedet for tørret. Det kan måske
> være det. Hvor køber man sådan noget? I Metro måske??

Dan dog henviser til nærmeste forhandler på tlf: 75 15 22 11
Ellers kan du læse mere her:
http://www.alternativinfo.dk/public/dyr_med/dan_dog.htm
Marianne Feddersen