OS9-skærmklip til jpeg eller lignende
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-10-02 21:44

Hvordan konverterer jeg lettest (og gratis) skærmklip fra OS9 til
jpeg-filer eller lignende format, som en gennemsnitlig layouter kan
finde ud af at spise. Skal klippe skærmbilleder fra en browser ind i
et papir-blad.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-10-02 21:54

in article 80d6qkhdaf.fsf@alfred.skaarup.org, Janus Sandsgaard at
janus@mac.com wrote on 08/10/02 22:43:

> [...]
> jpeg-filer eller lignende format, som en gennemsnitlig layouter kan
> finde ud af at spise. Skal klippe skærmbilleder fra en browser ind i

GraphicConverter?

http://www.lemkesoft.com/us_index.html

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-10-02 22:03

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> GraphicConverter?

Ja, det spørger jeg om.

-j

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-10-02 22:06

in article 80zntofxtq.fsf@alfred.skaarup.org, Janus Sandsgaard at
janus@mac.com wrote on 08/10/02 23:02:

> Ja, det spørger jeg om.
>
> -j

Man er nok kæk

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-10-02 22:09

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Man er nok kæk

"Må jeg citere dig for det"

-j

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-10-02 23:34

in article 80ptukfxk1.fsf@alfred.skaarup.org, Janus Sandsgaard at
janus@mac.com wrote on 08/10/02 23:08:

> "Må jeg citere dig for det"

Så skidt da

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-02 21:57

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> [...]
> jpeg-filer eller lignende format, som en gennemsnitlig layouter kan
> finde ud af at spise. Skal klippe skærmbilleder fra en browser ind i

PictureViewer Fra QuickTime, hvis der altså ikke er for mange billeder.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-10-02 22:02

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> PictureViewer Fra QuickTime, hvis der altså ikke er for mange billeder.

Kan den hitte ud af "save as" uden at være "Prof"? DEt er kun et par
billeder.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-02 22:32

In article <808z18hcfy.fsf@alfred.skaarup.org>,
Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Kan den hitte ud af "save as" uden at være "Prof"?

Godt spørgsmål - jeg har dog ikke lyst til at tjekke det.

> DEt er kun et par billeder.

Det er så heldigt. Du kan jo også bruge GraphicConverter i
trial-perioden.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-10-02 22:45

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Kan den hitte ud af "save as" uden at være "Prof"? DEt er kun et par
> billeder.

Ingen "Save as", men "Export" i BMP, JPEG, MacPaint, Photoshop, PICT,
PNG, QuickTime Image, SGI, TGA samt TIFF.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-10-02 22:00

> [...]

> jpeg-filer eller lignende format, som en gennemsnitlig layouter kan
> finde ud af at spise. Skal klippe skærmbilleder fra en browser ind i

Send dog Pict-filerne som de er.
En gennemsnitlig layoter burde kunne klare opgaven med at åbne dem i
Photoshop for viderebehandling.

/Preben

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-10-02 22:02

gizmo@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Send dog Pict-filerne som de er. En gennemsnitlig layoter burde
> kunne klare opgaven med at åbne dem i Photoshop for
> viderebehandling.

Også på en Windows-maskine?

-j

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-10-02 22:10

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Også på en Windows-maskine?

Uden problemer.
Husk suffiks.pic

/Preben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-02 04:44

Hej Janus

Tag dit skærmdump og brug AppleWorks tegnedelen og gem som JPG.

mvh. Erik Richard