MS Windows
briani 27239
Driverproblem i WinXP
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-10-02 21:13

Jeg har lige fået en ny computer med Windows XP, og nu vil jeg så installere
min mus, tastatur, modem osv. Men næsten med det hele siger den at driveren
ikke er lavet til XP, og det er ikke sådan lige til at finde en anden, så er
der en måde som man kan slå det fra eller noget andet fixt man kan gøre??
Jeg havde besluttet at jeg ville give XP en chance, men jeg synes allerede
efter en dag at jeg er ved at køre sur i den... *S*

Fra : Per.K

Dato : 08-10-02 21:58

"Jakob Johannessen" <whisky@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg havde besluttet at jeg ville give XP en chance, men jeg synes allerede
> efter en dag at jeg er ved at køre sur i den... *S*

Start-Indstilninger-Kontrolpanel-System-Hardware-Driversignering
Under Driversignering markerer du bare:
Advar - Spørg hver gang, så jeg.........
Så når du indstalerer dine drivere og den kommer med den med at
de ikke er XP compatibel osv, så vælger du blot at fortsætte indstaleringen.

Venligst Per

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-10-02 22:48

>Start-Indstilninger-Kontrolpanel-System-Hardware-Driversignering
>Under Driversignering markerer du bare:
>Advar - Spørg hver gang, så jeg.........

den instilling har jeg allerede, men når jeg så vil vil installere f.eks.
mit modem virker det godt nok til at den installere, men til slut står der
at installationen ikke kunne gennemføres, og den vil så ikke køre mit
modem...

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 22:49

Jakob Johannessen skrev:

> [...]
> f.eks. mit modem virker det godt nok til at den installere, men
> til slut står der at installationen ikke kunne gennemføres, og den

Og det er en driver skrevet til WinXP som du forsøger at installere?

Madsen.

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-10-02 22:56

nej, det er det ikke, men det jeg tænkte var om man ikke på en eller anden
måde kunne få den til at acceptere en driver til 98, det er jo temmelig
mange nye drivere man skal ud og finde

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 22:59

Jakob Johannessen skrev:

> nej, det er det ikke, men det jeg tænkte var om man ikke på en
> eller anden måde kunne få den til at acceptere en driver til 98,
> det er jo temmelig mange nye drivere man skal ud og finde

Hvis du forsøger dig med Win98-drivere så beder du selv om problemer.
Så hellere en Win2000 eller WinNT-driver, hvis det endelig skal være,
men helst WinXP-drivere. Andet er direkte dumt hvis du spørger mig.
WinXP og Win98 er langt fra det samme.

Madsen.

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 08-10-02 23:08

Pointen var at jeg har alle driverne som jeg brugte da jeg fik Win98, og jeg
har, indtil videre, ikke har specielt nemt ved at finde nogle nye drivere
som jeg kan bruge til WinXP

Fra : Madsen

Dato : 08-10-02 23:14

Jakob Johannessen skrev:

> Pointen var at jeg har alle driverne som jeg brugte da jeg fik
> Win98,

Men det er ikke længere Win98 du kører med, så du kan ikke bruge
disse drivere til noget. :)
Måske kan du være heldig at få installeret enkelte af dem, men
om WinXP vil køre stabilt med dem, er langt fra sikkert.

> og jeg har, indtil videre, ikke har specielt nemt ved at
> finde nogle nye drivere som jeg kan bruge til WinXP

Så er det noget uheldigt hardware du har fået købt, for det burde
være muligt at finde WinXP-drivere til langt det meste hardware i
dag. Har du kigget på producenternes hjemmesider? Det er her der
er størst chance for at finde de rette drivere til WinXP.

Madsen.